Funkcjonalność
Kliknij w pytanie, aby zobaczyć więcej.
Umieszczanie przycisku na Twojej stronie
Aby wyświetlić przycisk na swojej stronie skopiuj dynamiczny kod przycisku edytując pakiet w sekcji Pakiety i wklej go na swojej stronie.
- Przejdź do sekcji Ustawienia >> Pakiety wybierz pakiet klikając w jego nazwę, przycisk Edytuj pakiet na prawo od nazwy lub kliknij w ten link, aby wyświetlić pierwszy pakiet.
- Poniżej formularza w ramce Dynamiczny kod przycisku (JavaScript) zaznacz i skopiuj wyświetlony kod lub kliknij w przycisk Kopiuj do schowka jeżeli jest widoczny.
- Przejdź do edycji swojej strony głównej, na której chcesz umieścić przycisk i wklej skopiowany kod w wybrane przez siebie miejsce.
- Po zapisaniu zmian na swojej stronie głównej odśwież ją i sprawdź czy przycisk wyświetla się zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.
Dostosowanie wspólnych ustawień pakietu
Aby zmienić ustawienia wspólne dla wszystkich elementów pakietu kliknij w jego nazwę w sekcji Pakiety i następnie kliknij w zakładkę Wspólne.
Przejdź do sekcji Ustawienia >> Pakiety wybierz pakiet klikając w jego nazwę lub przycisk Edytuj pakiet na prawo od nazwy kliknij w zakładkę Wspólne lub kliknij w ten link, aby wyświetlić pierwszy pakiet.
Wspólne ustawienia pakietu zawierają:
Dostosowanie ustawień przycisku pakietu
Aby zmienić ustawienia przycisku wchodzącego w skład pakietu kliknij w jego nazwę w sekcji Pakiety i następnie kliknij w zakładkę Przycisk.
Przejdź do sekcji Ustawienia >> Pakiety wybierz pakiet klikając w jego nazwę lub przycisk Edytuj pakiet na prawo od nazwy kliknij w zakładkę Przycisk lub kliknij w ten link, aby otworzyć edycję wyglądu przycisku z pierwszego pakietu.
Ustawienia przycisku pakietu zawierają:
Do wyboru są trzy tryby działania przycisku:
- Czat i połączenia głosowe – Po kliknięciu w przycisk wyświetli się wybór czy przejść do strony dzwonienia czy rozpocząć czat.
- Tylko połączenia głosowe – Po kliknięciu w przycisk otworzy się strona dzwonienia.
- Tylko czat – Po kliknięciu w przycisk otworzy się okno czatu bez przycisków otwierających stronę dzwonienia.
Dostosowanie ustawień strony pakietu
Aby zmienić ustawienia przycisku wchodzącego w skład pakietu kliknij w jego nazwę w sekcji Pakiety i następnie kliknij w zakładkę Strona.
Przejdź do sekcji Ustawienia >> Pakiety wybierz pakiet klikając w jego nazwę lub przycisk Edytuj pakiet na prawo od nazwy kliknij w zakładkę Strona lub kliknij w ten link, aby otworzyć edycję wyglądu strony z pierwszego pakietu.
Ustawienia strony pakietu zawierają:
Co zrobić jeżeli wygląd przycisku nie zmienia się?
Jeżeli wygląd przycisku nie aktualizuje się to w pierwszej kolejności wymuś pełne odświeżenie skrótem klawiszowym Ctrl+Alt+R lub Ctrl+Alt+F5.
Umieszczony przez Ciebie kod przycisku pobiera zawsze aktualną wersję przycisku z serwera click2callme.pl, więc wygląd przycisku automatycznie zmieni się za każdym razem, gdy zmienisz jego ustawienia w panelu zarządzania Click2CallMe.
Przeglądarki WWW mogą wyświetlać przycisk bez zmian w przypadku, gdy ktoś otwierał wcześniej stronę z przyciskiem, gdyż przechowują poprzednią wersję przycisku w plikach tymczasowych przeglądarki. W takim przypadku można spróbować wykonać w przeglądarce użytkownika jedną z trzech rzeczy:
- Wymusić pełne odświeżenie strony skrótem klawiszowym Ctrl+Alt+R lub Ctrl+Alt+F5, o ile używana przeglądarka obsługuje ten skrót klawiszowy (np Firefox lub Chrome).
- Otworzyć stronę z przyciskiem w nowym oknie w trybie prywatnym lub incognito. Jeżeli w tym trybie przycisk będzie wyświetlał się poprawnie to znaczy, że należy wyczyścić nieaktualne pliki tymczasowe przeglądarki.
- Wyczyścić pliki tymczasowe przeglądarki co spowoduje usunięcie nieaktualnych plików przycisku i wczytanie przycisku na nowo.
Zarządzanie użytkownikami
W sekcji Konta możesz dodawać, zmieniać oraz usuwać konta konsultantów.
- Po zalogowaniu przejdź do sekcji Ustawienia >> Konta.
- Aby utworzyć nowe konto konsultanta kliknij w przycisk Dodaj konto i wypełnij formularz tworzenia nowego konta.
- Aby zmienić dane istniejącego konta kliknij w jego adres e-mail w tabeli kont powiązanych z Twoją usługą.
Zarówno Ty jak i Twoi konsultanci mogą zalogować się do aplikacji poprzez ten sam adres app.click2callme.pl. Żeby móc odbierać połączenia należy przejść do sekcji Pulpit lub kliknąć w link i zmienić swój status na Dostępny.
Dostosowanie ustawień konta użytkownika
W sekcji Konta po kliknięciu w nazwę konta możesz zmienić jego ustawienia.
Przejdź do sekcji Ustawienia >> Konta wybierz konto klikając w jego adres e-mail.
Ustawienia konta użytkownika zawierają:
Odbieranie połączeń
Po zmianie statusu na Dostępny można odbierać połączenie głosowe w trakcie dzwonienia przyciskami wyświetlającymi się na pełnym ekranie oraz po zminimalizowaniu w menu bocznym.
- Aby odebrać połączenia należy najpierw zmienić status na Dostępny co można zrobić w prawnym górnym rogu aplikacji.
- Gdy status zmieni się na Dostępny połączenia można odebrać z każdej podstrony aplikacji Click2CallMe.
- W momencie, gdy użytkownik dzwoni strona Click2CllMe u konsultanta zostanie przyciemniona i na środku wyświetli się komunikat o przychodzącym połączeniu razem z przyciskami Odbierz, Odrzuć oraz Minimalizuj to okno.
- W przypadku zminimalizowania okna odbierania połączeń, przyciski odbierania i odrzucania zostaną wyświetlone w podręcznym bocznym w sekcji Połączenia.
- W trakcie trwania połączenia przyciski zarządzania połączeniem będą wyświetlane w sekcji Połączenia.
Odbieranie czatów
Po zmianie stanu na Dostępny możesz przyjmować użytkowników oczekujących w kolejce czatu, aby rozpocząć z nimi konwersację tekstową.
- Aby odebrać czaty należy najpierw zmienić status na Dostępny co można zrobić w prawnym górnym rogu aplikacji.
- Gdy status zmieni się na Dostępny czaty można odebrać z sekcji Pulpit.
- W momencie, gdy użytkownik ustawi się w kolejce do czatu Konsultant otrzyma informację o nowej osobie w kolejce, a na stronie Pulpit w kolumnie Lista czatów zostanie wyróżnione na czerwono pole Oczekujący użytkownicy wraz z liczbą użytkowników w kolejce. Kliknięcie w to pole wyświetli okno Oczekujący użytkownicy na prawo od kolumny Lista czatów.
- Aby przyjąć czat należy kliknąć w przycisk Rozpocznij czat w oknie Oczekujący użytkownicy. Po kliknięciu w ten przycisk dany użytkownik zostanie ukryty z listy oczekujących użytkowników, pojawi się w kolumnie Lista czatów oraz zostanie utworzone okno czatu z danym użytkownikiem, które można wyświetlić po kliknięciu w nazwę użytkownika z listy czatów.
- Okno użytkownika zawiera od góry:
- Przycisk Poproś o rozmowę, który wyświetla użytkownikowi na czacie propozycję otworzenia strony dzwonienia, która automatycznie rozpocznie rozmowę z danym konsultantem. Wygląd takiego komunikatu można zobaczyć w punkcie Okno czatu użytkownika.
- Przycisk Zamknij czat.
- Wiersz z ogólnymi danymi użytkownika takimi jak adres IP, system operacyjny i przeglądarka www wraz z jej numerami wersji jeżeli będą dostępne.
- Wiersz z informacją o znalezionych poprzednich czatach zapisanych w bazie danych. Po kliknięciu w ten wiersz zostaną wczytane i wyświetlone poprzednie czaty prowadzone z danym użytkownikiem. Ta opcja jest widoczna tylko w przypadku wykrycia zapisanych czatów.
Okno strony użytkownika
Każdy pakiet posiada dedykowaną stronę użytkownika o niepowtarzalnym adresie URL, której użytkownicy mogą użyć do nawiązania połączeń oraz rozpoczęcia czatu.
Każda strona dzwonienia ma swój niepowtarzalny adres WWW, który wyświetla się na stronie wszystkich pakietów oraz poniżej formularza edycji pakietu.
Użytkownik po wejściu na stronę dzwonienia może zobaczyć jeden z kilku ekranów. Każdy z ekranów posiada elementy wspólne takie jak logotyp firmy, godziny pracy oraz kolumnę ze zdjęciami, imionami oraz ikonami dostępności konsultantów. Aktualni wybrany konsultant będzie miał okrągłe obramowanie w kolorze ikony dostępności. Jeżeli użytkownik nie wskaże konsultanta ręcznie to zostanie pierwszy dostępny konsultant od góry. Zależnie od sytuacji użytkownikowi wyświetli się:
- Ekran z możliwością rozpoczęcia rozmowy lub czatu. Ekran ten widoczny jest w przypadku, gdy przynajmniej jeden konsultant jest dostępny. Poniżej logotypu wyświetlane są nagłówki, które można zmienić w ustawieniach pakietu w zakładce Strona.
- Ekran rozmowy. Ekran ten widoczny jest gdy użytkownik rozpoczął rozmowę z konsultantem. Widoczne są przyciski wyłączenia mikrofonu oraz zakończenia rozmowy. Konsultant ma żółtą ikonę dostępności, która oznacza Zajęty. Status ten ustawiony jest automatycznie, gdy użytkownik jest w trakcie rozmowy głosowej lub gdy ręcznie ustawi taki status. Poniżej logotypu wyświetlane są nagłówki, które można zmienić w ustawieniach pakietu w zakładce Strona.
- Ekran braku dostępnych konsultantów. Ekran ten widoczny jest w przypadku, gdy żaden z konsultantów nie jest dostępny. Poniżej logotypu wyświetlany jest domyślny komunikat wraz z przyciskiem Zamów rozmowę umożliwiającym otworzenie formularza zamówienia rozmowy.
- Ekran zamówienia rozmowy. Ekran ten widoczny jest w przypadku, użytkownik kliknął przycisk Zamów rozmowę. Poniżej logotypu wyświetlany formularz, w którym użytkownik może podać swój numer telefonu, adres e-mail, wybrać datę oraz godzinę spotkania. Pole wyboru daty uniemożliwia wybranie daty z przeszłości, a pole godziny uwzględnia godziny podane w ustawieniach pakietu.
Okno czatu użytkownika
Okno czatu użytkownika wyświetla się zarówno na stronie użytkownika oraz na Twojej stronie po umieszczeniu na niej przycisku Click2CallMe.
W przypadku włączenia samego czatowania lub czatowania i rozmów głosowych po kliknięciu w przycisk użytkownikowi wyświetli się okno czatu. W przypadku wyłączenia możliwości czatowania kliknięcie w przycisk otworzy stronę dzwonienia.
W przypadku włączenia możliwości czatowania i rozmów głosowych użytkownik po kliknięciu w przycisk Click2CallMe zobaczy okno wyboru, w którym decyduje czy chce otworzyć stronę dzwonienia czy rozpocząć czat.
Powyżej prawego górnego rogu okna czatu wyświetlane są dwa przyciski. Pierwszy od lewej minimalizuje czat do postaci belki na dole ekranu, a przycisk z krzyżykiem zamyka całkowicie czat.
W trakcie prowadzenia czatu nagłówek okna czatu jest aktualizowany zgodnie z aktualnie połączonym konsultantem, czyli wyświetla się jego zdjęcie profilowe oraz imię. Dodatkowo jeżeli połączenia są włączone to w trakcie rozmowy każdy przycisk otwierający stronę dzwonienia otworzy ją z funkcją automatycznego dzwonienia do wybranego użytkownika. Na poniższym przykładzie użytkownik właśnie dostał propozycję rozpoczęcia rozmowy głosowej, dlatego ma na czacie dwa przyciski do wyboru.