Przy wyborze influencera powinieneś zastanowić się, czego tak naprawdę potrzebujesz. Rozgłosu? Jak największego zasięgu? A może polecenia Twojego produktu przez wiarygodnego specjalistę w swojej branży? W podjęciu decyzji pomoże Ci nasza klasyfikacja osobowości influencerów. Czytaj dalej!
- Celebryta
To zwykle osoba znana szeroko w Polsce (czasem też poza granicami naszego kraju). Prowadzi kanały w social media, by pokazywać swoje życie, dzielić się swoim światopoglądem. Może się to ograniczać do publikowania selfie z innymi celebrytami, jednak część znanych osób mocno angażuje się w sprawy społeczne czy polityczne w naszym kraju i chętnie pokazuje publicznie swoje poparcie lub sprzeciw wobec idei (np. #metoo, Czarny Piątek itp.). Celebryta to popularny aktor, dziennikarz, muzyk czy artysta. Ktoś, kto ma ogromny wpływ na opinie wśród swoich sympatyków. Z takim influencerem warto przeprowadzić kampanię społeczną, czasem produktową. Jednak ceny będą wyjątkowo wysokie.
- Specjalista w swojej branży
Do tej grupy zaliczamy ekspertów w określonych dziedzinach, np. z branży reklamowej, mediów czy nowoczesnych technologii. To również silne osobowości, które mają jednak posłuch w nieco węższych grupach niż celebryci. Co akurat może być zaletą, a nie wadą. Jeśli chcesz, by Twój produkt bądź usługę polecił wiarygodny specjalista w swojej branży, to będzie świetny wybór.
- Lifestyler
W tej grupie znajdują się influencerzy modowi, kulinarni, a także ci piszący o najnowszych trendach, podróżowaniu, spędzaniu wolnego czasu. Zwykle tworzą treści lekkie i przyjemne, rzadko dotykają tematów poważnych czy związanych np. z sytuacją polityczną w kraju. To idealna grupa do współpracy dla marek odzieżowych, technologicznych, usługowych oraz wielu, wielu innych, ponieważ do influencerów z tej grupy najłatwiej dopasować nawet najbardziej nieoczywisty temat. Choćby taki, jak myjnia dla psów (wszak niejeden influencer ma futrzanego domownika) czy usługa internetu mobilnego (z którego korzysta niemal każdy). Ceny współpracy wahają się od kilkuset zł (lub barteru) do wielu tys. zł. Dlatego, jeśli szukasz influencera w tej grupie, z pewnością znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę.
- Artysta
To najmniej sformalizowana z opisywanych osobowości, zwykle prowadząca komunikację najbardziej autentyczną i osobistą. Może to być fotograf, grafik, pisarz, tatuator, podróżnik lub projektant. Najchętniej dzieli się swoimi pracami, sferą życia związaną ze swoją twórczością. Nie wszyscy artyści są chętni do nawiązywania współpracy z markami, więc jest to grupa dość trudna. Taki influencer zrzesza jednak często bardzo zaangażowanych w swe prace i życie fanów. Jego komunikacja jest na bieżąco śledzona i zbiera sporo reakcji (polubienia, komentarze, udostępnienia). Dlatego może być to dobry i ciekawy wybór przy współpracy na linii marka – influencer. Z pewnością nie jest to jednak typ dla każdego, więc mocno się zastanów, czy taka osobowość będzie pasować do Twojej usługi bądź produktu.
Chcesz wiedzieć więcej o budowaniu swojej marki w Internecie? Czytaj naszego bloga.