Kalendarz postów i ładne grafiki to nie wszystko. By Twoja komunikacja chwytała odbiorców za serca i była przez nich udostępniana dalej, musisz trafić w złoty środek. Bardzo trudno go znaleźć. Ale warto próbować. Czasem jedna celna kreacja wystarczy, by zapisać się w pamięci Internautów na długo. Oby tylko pozytywnie! Poznaj nasze wskazówki, które pomogą Ci stworzyć naprawdę świetny kontent.
- Śledź trendy
To wskazówka o dość szerokim znaczeniu. Po pierwsze, obserwuj na bieżąco, co dzieje się w świecie – w Twoim kraju i za granicą. O czym się mówi i, w jaki sposób. Staraj się nawiązać do tego w swojej komunikacji – pamiętaj o tym, by pasowało to do Twojej marki. Jeśli sprzedajesz odzież w Internecie, to odniesienie do aktualnej sytuacji politycznej w kraju raczej nie będzie celne.
Po drugie, obserwuj nowinki technologiczne – zarówno w swojej branży, jak i szerzej, w Internecie. Jeśli Instagram lub Facebook udostępnia nowy kanał komunikacji taki, jak Instagram Stories – bądź tam jako jeden z pierwszych. Warto zagospodarowywać miejsca, w których jeszcze prawie nikogo nie ma, a odbiorcy już tam zaglądają.
- Podglądaj marki, które robią to najlepiej
Tak, zachęcamy Cię, byś podglądał swoją konkurencję. Ale nie tylko. Inspiruj się tym, jak komunikują światowe marki, które odniosły międzynarodowy sukces. Czasem za prostą w przygotowaniu kreacją stoi po prostu świetny pomysł kreatywny. Podpatruj profile marek takich, jak: IKEA, Coca Cola, Oreo. Może któryś z pomysłów uda się zaadaptować także u Ciebie?
- Użyj narzędzia do monitoringu Internetu
Możesz Googlować interesujące Cię słowa kluczowe, ale możesz też skorzystać z narzędzia do monitoringu Internetu. Pozwoli Ci ono znaleźć treści, w których użyto określonych fraz kluczowych. Czyli możesz śledzić wypowiedzi w Internecie dotyczące Twojej marki, marek konkurencyjnych oraz – szerzej – Twojej branży. Dowiedz się, o czym rozmawiają Twoi klienci i potencjalni klienci. Co im się podoba, czego nie lubią, czego szukają. Taki research podpowie Ci nie tylko, jak budować komunikację i, o czym mówić. Pomoże Ci też modyfikować istniejące i tworzyć nowe produkty, w odpowiedzi na potrzeby konsumentów. Aktualnie dostępne na rynku narzędzia do monitoringu nie są drogie, dzięki czemu możesz sobie na nie pozwolić nawet, jeśli nie pracujesz w międzynarodowej korporacji.
- Reaguj w czasie rzeczywistym
Tutaj kłania się real-time marketing. Hasło od pewnego czasu bardzo popularne. O co chodzi? O śledzenie trendów i reagowanie na nie, tyle że w czasie rzeczywistym. Na bieżąco. Jeśli ogłaszają wyniki wyborów prezydenckich w USA, Ty po kilku chwilach publikujesz post, który do wyniku nawiązuje. I powiązuje go w jakiś sposób z Twoją marką. To samo dotyczy popularnych, wielokrotnie przerabianych, memów. Tu najważniejszy jest timing. Jeśli opublikujesz treść zbyt późno, możesz narazić się nawet na negatywne reakcje. Zapamiętaj zasadę: „teraz albo nigdy” i działaj, gdy dany temat, sprawa, wydarzenie jest jeszcze „hot”. Jeśli istnieje szansa, przygotuj się wcześniej. Np. gdy Polska gra mecz, którego wynik zamierzasz później skomentować, możesz zawczasu przygotować treść zarówno na wygraną, jak i przegraną. Nadal reagujesz tu i teraz, ale jesteś wcześniej przygotowany. Warto spróbować!
Rozwijasz swój biznes online? Czytaj naszego bloga na bieżąco.