Jakiś czas temu założyłeś sklep internetowy. Uważasz, że wszystko robisz dobrze. Prowadzisz kampanię reklamową i bloga firmowego. Pozycjonujesz swój serwis, masz interesującą i konkurencyjną ofertę. A jednak sprzedaż utrzymuje się ciągle na zbyt niskim poziomie i musisz dokładać do biznesu. Znasz ten problem? To może oznaczać, że Twoi potencjalni klienci Ci nie ufają lub nie rozumieją, co im oferujesz. Sprawdź, co może być przyczyną oraz, co możesz zrobić, by to zmienić.

 

  1. Robisz słabe pierwsze wrażenie

Jak wygląda Twoja strona internetowa? Czy wpisuje się w aktualne trendy? A może wygląda jak wyciągnięta z lamusa i powstawała w latach 90? Pierwsze wrażenie jest istotne nie tylko w przypadku nowo poznanej osoby. Jeśli użytkownik wejdzie pierwszy raz na Twoją stronę i zastanie na niej bałagan, nie zrozumie w ciągu kilku pierwszych sekund, co sprzedajesz – natychmiast wyjdzie i nie wróci. To pewne. Poza samą szatą graficzną musisz więc zadbać o przejrzystość serwisu, układ sklepu, rozplanowanie kategorii produktowych. Kiedy stwierdzisz, że wszystko wygląda super, oddaj stronę do testów. Pokaż ją swoim znajomym, poproś o szczere uwagi i wskazówki, co możesz jezcze poprawić. I posłuchaj ich. Pamiętaj też, by sprawdzić, jak strona działa na urządzeniach mobilnych. Powinna wyglądać świetnie zarówno na laptopie, tablecie, jak i smartfonie.

 

  1. Nie jesteś aktywny w social media

Social media to idealny kanał do promocji dla sklepów internetowych. Szczególnie, jeśli sprzedajesz ładne rzeczy, takie jak odzież czy biżuterię. Dlatego, zakładając sklep, załóż od razu fanpage na Facebooku i najlepiej konto na Instagramie. Zarezerwuj nazwę dla swojej marki. Zacznij od konfiguracji kont, podania w nich najważniejszych informacji oraz danych kontaktowych i kieruj zawsze na stronę swojego sklepu. Potem zadbaj o atrakcyjną komunikację i reklamę. Jeśli nie masz zapędów copywriterskich i marketingowych, skorzystaj ze wsparcia specjalisty.

 

  1. Trudno się z Tobą skontaktować

Klienci lubią dopytywać o rzeczy, które kupują przez Internet. Np. o wymiary ubrania, materiał lub opcje wysyłki. Najlepiej, jeśli najważniejsze informacje umieścisz na swojej stronie – unikniesz w ten sposób ciągłych pytań o podstawowe kwestie. Jednak pamiętaj, że powinieneś być dostępny online, przynajmniej w godzinach swojej pracy. Podaj je na swoim fanpage’u. Udostępnij kilka dróg kontaktu: poprzez messengera, telefon i mail. Wiele firm dodaje teraz widżety na swoich stronach www, takie jak Click2CallMe. Umożliwia to bezpośredni kontakt ze strony internetowej, bez ponoszenia opłat przez klienta. Wreszcie, bądź zawsze uprzejmy i miły. Nawet, jeśli klient pisze z reklamacją. Jeśli poniosą Cię emocje, zapewne dowie się o tym więcej osób niż ta jedna, do której piszesz. Nie warto ryzykować utraty pozytywnego wizerunku.

 

  1. Twoje kampanie reklamowe są źle targetowane

Wracamy do tematu social media. Kampania na Facebooku daje ogromne możliwości doboru grup docelowych. Dlatego warto ten temat oddać fachowcowi, by uniknąć wydawania pieniędzy tam, gdzie nie przyniesie to rezultatów. Podobnie jest z reklamami Google Ads. Jeśli masz smykałkę do marketingu, próbuj sam targetować reklamy. Jeśli nie przyniesie to zadowalających efektów, może to oznaczać, że celujesz do ludzi, którzy nie są po prostu Twoimi potencjalnymi klientami. Wtedy najlepiej poprosić o pomoc specjalistę.

 

  1. Nie wiadomo, o co Ci chodzi

To bardzo istotny punkt, z dziedziny budowania marki. Jeszcze nim uruchomisz sklep, powinieneś wiedzieć, co oferujesz. I nie chodzi tu o konkretne produkty, ale o wartości, jakie za nimi stoją. Dla kogo i dlaczego powstaje Twój sklep? Komu pomagasz, oferując swoje produkty? Jaki problem rozwiązujesz? Oprócz umieszczenia takich informacji w zakładce „O nas”, do której zagląda niewiele osób, pamiętaj o wartościach swojej marki w codziennej komunikacji. Podkreślaj je na każdym kroku. Ubierz je w claim, który będzie występował zawsze obok nazwy Twojej marki. Kilka słów, dzięki którym klient od razu dowie się, co robisz i dlaczego. Jeśli pokażesz, że wiesz, co robisz i po co – wiele osób uwierzy Ci i zaufa.

 

Czytaj naszego bloga, by dowiedzieć się więcej na temat rozwijania marki w Internecie.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij