Newsletter ma ogromną moc, o tym pisaliśmy już nie raz. Jak wznieść jego jakość i siłę oddziaływania na wyższy poziom? Przez personalizację! Bezpośredni zwrot do odbiorcy, z użyciem jego imienia, to tylko jedna z metod. Przeczytaj nasz artykuł, by poznać ich więcej.

 

  1. Podziel swoją bazę mailową na segmenty

Od tego zacznij. Posegmentuj swoją bazę na podstawie danych, które aktualnie posiadasz. Możesz zacząć od podziału ze względu na płeć. To pozwoli Ci spersonalizować ofertę i wysyłać informacje o produktach przeznaczonych dla kobiet i mężczyzn osobno. Jeśli masz taką możliwość, podziel bazę na listę osób, które dokonały zakupu, które wracają i kupiły u Ciebie już kilka rzeczy oraz takich, które póki co są jedynie zapisane do newslettera. To również pozwoli Ci personalizować komunikaty. Co ważne! Pamiętaj, by przy zapisie zbierać (oprócz adresu mailowego) przynajmniej imiona subskrybentów i od początku dzielić bazę – wtedy będziesz mieć wszystko pod kontrolą, na bieżąco.

 

  1. Używaj imienia odbiorcy

To podstawowy zabieg personalizacji wiadomości. Użyj imienia adresata w temacie wiadomości oraz w jej treści. Taki mail z pewnością przyciągnie uwagę odbiorcy silniej niż każdy inny. Dodatkowo, jeśli jest to komunikat od jego ulubionej marki, użycie imienia z pewnością sprawi, że adresatowi zrobi się po prostu miło, poczuje się dla Ciebie ważny. Pamiętaj tylko, by nie przesadzić. Nie wstawiaj imienia na siłę, bo zepsujesz cały efekt. Użyj go np. w temacie i maksymalnie dwa razy w treści. To wystarczy, by zrobić dobre wrażenie.

 

  1. Korzystaj z informacji podanych przy zapisie

Jeśli zdecydowałeś się na umieszczenie dodatkowych nieobowiązkowych pól w formularzu, korzystaj z informacji podanych przez Twoich subskrybentów. Jeśli użytkownik podał Ci swoją datę urodzenia, możesz mu wysyłać co roku życzenia urodzinowe i specjalny jednodniowy prezent – rabat na zakupy w Twoim sklepie. Jeśli zbierasz informacje o miejscu zamieszkania i prowadzisz również sklepy stacjonarne, możesz informować o ofercie obowiązującej w określonej lokalizacji. Możliwości jest mnóstwo. Pamiętaj, by zebrane dane odpowiednio katalogować i segmentować odbiorców.

 

  1. Badaj zachowania klientów

To bardziej zaawansowana metodologia, wymagająca zwykle korzystania ze specjalnych narzędzi. Zapewne słyszałeś już o marketing automation. Metoda ta pozwala w zaawansowany sposób mierzyć i komunikować się do osób, które np. porzuciły koszyk, a w nim określone produkty. W ten sposób możesz również personalizować prezentowaną danemu odbiorcy ofertę – automatycznie dopasowując ją na podstawie jego historycznych zachowań.

 

  1. Przypominaj się klientom, którzy o Tobie zapomnieli

Masz zapewne w swojej bazie osoby, które od dawna nic u Ciebie nie kupiły. Co więcej – może nawet nie otwierają newsletterów, które im wysyłasz. Na nich też jest sposób, z którego warto korzystać. Wyślij do nich wiadomość o spersonalizowanym tytule, np. „Dawno Cię u nas nie było” i zaproponuj przy okazji zniżkę na zakup. Nie zadziała to na każdego, ale z pewnością niektórych zachęci przynajmniej do zajrzenia na Twoją stronę. A to już pierwszy krok do zakupu.

 

Chcesz wiedzieć więcej na temat prowadzenia biznesu online, czytaj naszego bloga.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij