Ostatnio omawialiśmy cele, do których może posłużyć mailing. Tym razem skupimy się na tym, jak mailing powinien wyglądać, by przynosić pozytywne efekty dla Twojego biznesu i spełniać wyznaczone mu cele.

 

  1. Optymalne parametry techniczne

Zacznijmy od tego, czego nie widać dokładnie na pierwszy rzut oka. Szerokość wiadomości nie powinna przekraczać 650 px, a waga 400 KB. Uważaj na duże grafiki. Lepiej podzielić jedną większą grafikę na kilka mniejszych. Nie tylko nie tracisz na jakości obrazka, ale też zmniejszasz ryzyko zatrzymania maila przez filtr antyspamowy swojego odbiorcy. Ostatnim istotnym aspektem technicznym jest responsywność wiadomości – powinna się poprawnie i czytelnie wyświetlać na ekranie każdego urządzenia – od dużego monitora, po niewielki smartfon.

Jeśli będziesz pilnować powyższych wytycznych, Twoja wiadomość wyświetli się poprawnie każdemu odbiorcy na dowolnym urządzeniu i wszystkie elementy graficzne załadują się w krótkim czasie.

 

  1. Wiarygodny nadawca wiadomości

To kwestia wymagająca przemyślenia. Spróbuj za każdym razem postawić się na miejscu swojego odbiorcy. Od jakiego adresata wiadomości nie otworzysz? Kto wzbudza Twoje zaufanie? Możesz podpisać się jako Ty – osoba. Możesz wybrać podpis ogólny, czyli nazwę firmy. Jest również trzecia opcja – podpisać się jako konkretny pracownik swojej firmy, np. Adam z Adamexu. Zastanów się, która z tych opcji będzie pasować do Twojej grupy docelowej.

 

  1. Chwytliwy tytuł wiadomości

Po pierwsze – tytuł maila powinien przyciągać uwagę czytelnika. Po drugie – powinien komunikować to, co najważniejsze w danej wiadomości. Jeśli wysyłasz kod promocyjny, napisz o tym od razu. Badania wykazują, że najchętniej otwierane są wiadomości z tytułem składającym się z 2 wyrazów. To niewiele, ale może warto spróbować skrócić tytuł maksymalnie, by osiągnąć lepsze efekty.

 

  1. Zachęcający preheader

Jeśli w tytule nie udało Ci się zmieścić wszystkich informacji, które chciałeś przekazać, z pomocą przyjdzie Ci preheader. To fragment tekstu wyświetlany tuż za tytułem, widoczny w skrzynce odbiorczej jeszcze przed otwarciem wiadomości mailowej. Możesz w nim dopisać istotne informacje lub krótkie CTA.

 

  1. Przejrzysty szablon

Przechodzimy do podpunktu niezwykle istotnego – za chwilę dowiesz się, jak powinien wyglądać mailing jako całość. Po pierwsze, wybierz szablon 1- lub maksymalnie 2-kolumnowy. Każdy mailing powinien składać się z 3 podstawowych części: nagłówka, treści właściwej oraz stopki.

W nagłówku umieść logotyp swojej firmy, link do podglądu wiadomości w przeglądarce oraz preheader.

Treść właściwa powinna zawierać komunikat, który chcesz przekazać oraz konkretne CTA. Może być to grafika bądź tekst. Postaraj się, by szablon pasował do różnego rodzaju komunikatów i był w kolejnych wysyłkach taki sam. Spójność Twojej komunikacji to również istotna sprawa.

Stopka to miejsce na odnośniki do Twoich innych kanałów, np. Facebooka, Instagrama czy YouTube’a. Umieść tutaj także dane swojej firmy i – obowiązkowo – link do formularza pozwalającego zrezygnować z subskrypcji lub zmienić dane adresata, które przetwarzasz.

 

Chcesz się dowiedzieć, jak stworzyć skuteczne Call To Action? Przeczytaj nasz artykuł na ten temat.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij