Mailing to nie tylko wysyłka oferty do wykupionej bazy odbiorców. To nie tylko newsletter z nową ofertą wysyłany do Twojej bazy klientów. Istnieje wiele rodzajów oraz celów wysyłki mailingu. My przedstawiamy kilka podstawowych, które pozwolą Ci zrozumieć, ile możliwości daje wiadomość mailowa. Z pewnością zainspirujemy Cię do wykorzystania maila w nowy, niekonwencjonalny sposób.
- Newsletter
Masz bazę mailową swoich klientów. Co z nią robić? Używać! Pisz do swoich klientów regularnie, najlepiej zawsze w ten sam dzień tygodnia. Zastanów się, z jaką częstotliwością jesteś w stanie tworzyć interesujący kontent. To nie musi być co tydzień. Wystarczy wysyłka raz na dwa tygodnie, czasem raz w miesiącu. Ważne, by zawartość była wartościowa dla odbiorcy – to po pierwsze! Wysyłaj linki do artykułów specjalistycznych, które publikujesz regularnie na blogu. Jeśli masz sklep internetowy, informuj o nowych kolekcjach czy promocjach. Twoi klienci powinni chcieć się zapisać do tej bazy. Jeśli powiesz im, że oferujesz promocje tylko dla subskrybentów – to będzie świetny wabik.
- Oferta
Prowadzisz sklep internetowy z wieloma produktami? Ważne dla Ciebie jest zatem to, by prezentować swój asortyment. Jednak – nie wszystko na raz. Pierwszy krok to jak zwykle wybór częstotliwości i dni wysyłki. Drugi – wybór produktów do konkretnego mailingu. Skup się dosłownie na kilku produktach dla danej wysyłki. Im mniejszy wybór dasz odbiorcom, tym większa szansa, że na któryś produkt się zdecydują. Tak działa ludzka psychika. Zbyt duży wybór zmniejsza szansę na zakup! Pamiętaj o tej zasadzie i prezentuj ofertę stopniowo, małymi partiami.
- Aktualności PR
Mail to również świetna okazja do kreowania wizerunku firmy. Twój sklep odzieżowy nawiązał współpracę z zagranicznymi butikami? Zawiązałeś spółkę z inną marką? Mailing to świetna okazja do poinformowania o tym Twoich klientów. Pisz o sukcesach i własnych dokonaniach na polu zawodowym – w ten sposób będziesz kształtować profesjonalny i silny wizerunek swojej marki. A to zachęci klientów do kolejnych zakupów.
- Remarketing
Tutaj zahaczamy o temat marketing automation. Masz możliwość wysyłania zautomatyzowanych wiadomości do osób, które wykonały określone akcje. Np. do użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji. Możesz im się przypomnieć w ten sposób. Możesz też zaoferować specjalną zniżkę, która zwiększy szanse na to, że odbiorca faktycznie wróci do Twojego sklepu i dokona zakupu. To świetna metoda, przynosząca bardzo dobre efekty.
- Autorespondery
Autorespondery to w zasadzie oddzielna kategoria maili. I nie mamy tutaj na myśli wiadomości, którą otrzymuje w odpowiedzi ktoś, kto napisał do Ciebie w czasie Twojego urlopu. Chodzi o zaplanowane wysyłki, które mają docierać do użytkowników w określonym momencie. Np. ebooki po zapisie do newslettera. Możesz zaprogramować system do wysyłki tak, by mail docierał automatycznie po dokonaniu zapisu. Nie musisz wówczas wysyłać materiałów „ręcznie”, do każdego odbiorcy osobno. Zrobi to za Ciebie program. Podobnie jest, gdy prowadzisz zapisy na kilkudniowe kursy online. Chcesz wysyłać materiały codziennie o 9 rano do wszystkich, którzy zapisali się na kurs? Nic prostszego. Na podobnej zasadzie możesz zaprogramować wysyłki do takich osób.
Chcesz wiedzieć więcej na temat mailingów oraz innych sposobów rozwijania Twojego biznesu online? Śledź regularnie naszego bloga.