Email marketing to coraz popularniejsza metoda prowadzenia działań promocyjnych. Email pozwala Ci kontaktować się z klientami, odpowiadać na ich pytania i oferować usługi – czyli po prostu sprzedawać. Co jeszcze czyni email marketing metodą wartą przetestowania?

 

  1. Szybkość i prostota

Email to przede wszystkim prosta wiadomość. Nie powinien być zbyt długi czy skomplikowany, bo odbiorca przez niego nie przebrnie. Szczególnie, jeśli oczekujesz od adresata określonej reakcji – np. dokonania rejestracji lub zakupu. Komunikuj się zwięźle, jasno i konkretnie – jedna wiadomość powinna zawierać tylko jedno Call To Action.

Email ma jeszcze tę zaletę, że kilka chwil po kliknięciu przycisku „wyślij” trafia do skrzynek odbiorców. Jest to zatem ekspresowa metoda dotarcia do dowolnej grupy – wszak skrzynkę mailową ma już każdy.

 

  1. Niskie koszty (lub żadne)

Koszt wysłania wiadomości wynosi 0 zł. Dopiero, jeśli chcesz wykupić dostęp do określonej bazy odbiorców lub skorzystać z programu do tworzenia estetycznych mailingów, mogą pojawić się koszty. Jednak, jeśli masz już swoją bazę, która nie przekracza pewnej liczby adresów, możliwe, że uda Ci się skorzystać z programu do wysyłki jeszcze w wersji darmowej. Wówczas Twój koszt wysłania mailingu to jedynie czas pracy nad jego treścią.

 

  1. Mierzalne efekty

To ogromna zaleta, której nie posiadają ani kampanie telewizyjne, ani radiowe, ani nawet PR. Możesz dokładnie zmierzyć liczbę kliknięć czy przekierowań z maila na stronę www. Dzięki temu jesteś w stanie ocenić, jakie zaangażowanie w wybranych grupach osiągały poszczególne wysyłki i na tej podstawie tworzyć kolejne wiadomości. Jeśli nie masz feedbacku (jak w przypadku reklamy w prasie), nie masz możliwości nauki i wyciągania wniosków z popełnionych błędów. Email marketing daje Ci taką możliwość – korzystaj z tego!

 

  1. Możliwość interakcji z odbiorcą

Wreszcie, email to wiadomość tekstowa, która ma nadawcę. A nadawcy można przecież odpisać. Daj swoim odbiorcom możliwość udzielenia odpowiedzi na Twoją wiadomość. Korzystaj z tego kanału i zadawaj pytania. Jeśli masz bazę stałych klientów i pracujesz nad nowym produktem, zapytaj ich o zdanie. Wykorzystuj zasoby, które posiadasz, by rozwijać swój biznes, a nie tylko sprzedawać.

 

Już niebawem kolejne artykuły dotyczące email marketingu. Śledź naszego bloga.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij