Pisaliśmy już o zasadach dobrego webinaru oraz o tym, jak go sprawnie przeprowadzić. Teraz pora na to, by omówić cele, które webinar może pomóc nam zrealizować. Wybraliśmy kilka z nich – tak, byś mógł ocenić, co jest dla Ciebie w danym momencie celem głównym. Jednak prawda jest taka, że każdy webinar spełnia każdy z tych celów po trochu. Czytaj dalej!

 

  1. Budowanie eksperckiego wizerunku marki osobistej

Jeśli jesteś blogerem lub prowadzisz własną firmę, w której oferujesz określony rodzaj usług, na pewno ważne jest dla Ciebie to, jak postrzegają Cię Twoi potencjalni klienci. Czy w ogóle wiedzą o Twoim istnieniu? Czy znają Twoją ofertę? Czy wiedzą, dlaczego warto pracować właśnie z Tobą? Wszelkie wątpliwości pomoże Ci rozwiać webinar. Forma videoprzekazu pozwala pokazać siebie nie tylko jako markę, ale też jako człowieka. Zaczyna się liczyć nie tylko to, co mówisz, ale też to, jak mówisz. Jak się prezentujesz. Czy wydajesz się od początku wiarygodny i pewny siebie. Jeśli prezentacja siebie i swojej wiedzy na wizji wzbudza w Tobie lęk, poćwicz najpierw przed kimś znajomym. Zbieraj od początku feedback. Gdy poczujesz się pewnie, zorganizuj pierwszy webinar skierowany do Twoich czytelników czy potencjalnych klientów. Jeśli wzbudzisz ich zaufanie, zwiększasz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.

 

  1. Przekazywanie wiedzy

To cel, który jest bardzo mocno związany z celem omawianym powyżej. Jak zbudować wizerunek eksperta? Najlepiej, dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą w danej dziedzinie. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz opowiadać o swoich doświadczeniach związanych z jego założeniem i prowadzeniem. Uczyć, w jaki sposób działać oraz, jakich błędów nie popełniać. To bardzo wartościowa wiedza dla kogoś, kto jest kilka kroków za Tobą. Podawaj wiedzę w prosty i przystępny sposób. Odpowiadaj też na pytania słuchaczy. Wtedy nie tylko przekażesz praktyczną wiedzę, ale też staniesz się dla wielu osób ekspertem w swojej branży.

 

  1. Prezentacja oferty

Oczywiście! To jest zwykle końcowy cel działań promocyjnych, którymi są m.in. webinary. Nie chodzi o to, by oddawać swoją wiedzę za darmo, zużywając swój czas i energię. Jeśli dajesz komuś swoją wiedzę, to po to, by otrzymać coś w zamian. Chcesz sprzedać swój kurs online o prowadzeniu sklepu internetowego? Po udanym webinarze lub kilku sesjach, wspomnij krótko o swojej ofercie. Później wyślij ją jeszcze w mailu podsumowującym webinar. Jeśli podczas spotkania online lub kilku udało Ci się zbudować wizerunek eksperta, przekazać wiedzę i – wreszcie – zainteresować odbiorców tematem, szanse na dobrą sprzedaż kursu rosną. Działaj analogicznie, jeśli chcesz sprzedać swoją publikację w formie e-booka czy książkę, albo szkolenie stacjonarne.

 

  1. Utrzymywanie kontaktu z followersami

Udało Ci się z dobrym wynikiem sprzedać kurs online? Nie rezygnuj z prowadzenia transmisji online. Pozostań w stałym kontakcie ze swoimi followersami i fanami. Pewnie masz w ofercie także inne usługi lub produkty. Albo planujesz już stworzenie kolejnego kursu online. Organizuj raz na jakiś czas krótkie spotkania ze swoimi słuchaczami, podczas których możesz np. informować o nowinkach w swojej branży. Taka stała relacja na pewno zaowocuje w przyszłości, gdy znów będziesz chciał sprzedać im swój produkt.

 

Poznaj 5 zasad dobrego webinaru i dowiedz się, jak zorganizować spotkanie online krok po kroku.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij