Newsletter to narzędzie o ogromnej mocy. Zbudowanie bazy subskrybentów to dzisiaj podstawa działań marketingowych. Wysyłka newslettera czasem nic nie kosztuje, a docieramy – z założenia – do wyselekcjonowanej grupy hard userów, którzy z dużym prawdopodobieństwem wiadomość otworzą i dokonają konwersji (np. zakupu). Jednak, jak sprawić, by baza ciągle rosła? Umieścić na stronie www formularz zapisu! Ale jaki? Gdzie? Co tam napisać? Czytaj dalej.
- Zadbaj o dobrą widoczność
Formularz zapisu powinien być widoczny od razu po wejściu na Twoją stronę www. Gdzie dokładnie? Najlepiej po lewej stronie, bo od niej nasze oko zaczyna czytanie i oglądanie strony. Albo na pop-upie. To aktualnie bardzo często spotykana forma wyświetlania formularza. Nie da się nie zauważyć wyskakującego na środku strony pola, które dodatkowo przysłania to, co znajduje się na podstronie. Jednak, jeśli masz sklep internetowy, musisz ostrożnie dozować wyświetlanie pop-upu. Jeśli okienko wyskoczy na etapie finalizowania transakcji, Twój klient może jej nie dokończyć. Dlatego pamiętaj, by pop-up nigdy nie przeszkadzał w zakupach i pojawiał się tylko w wybranych miejscach.
- Nadaj atrakcyjny wygląd
Formularz, czy to zwykły, czy na pop-upie, powinien wyglądać estetycznie i ładnie. Przyciągać spojrzenie i zachęcać do przeczytania znajdującego się w nim tekstu (jak najkrótszego!). Pamiętaj, by dopasować formularz do kolorystyki oraz stylistyki strony. Jednocześnie, dodaj na nim wyróżniający się button z call to action (czerwony lub zielony) – to musi być najważniejszy jego punkt.
- Daj prezent za zapis
Lead magnet to niezawodna technika, stosowana zarówno przez sklepy internetowe, jak i popularnych blogerów. Daj użytkownikowi prezent za zapis do newslettera! Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zaoferuj zniżkę na pierwszy zakup. Jeśli sprzedajesz swoją wiedzę pod postacią kursów online, daj w prezencie ebook z konkretną dawką wiedzy na wybrany temat. Jeśli dajesz coś za darmo (a tak naprawdę za bezcenne dla Ciebie dane osobowe), automatycznie przyciągasz i zachęcasz do wykonania pożądanej akcji. Ta metoda znacznie podwyższa wskaźnik konwersji. Pomyśl, co atrakcyjnego możesz zaoferować swoim klientom i dodaj krótki komunikat w formularzu.
- Po pierwsze – prostota
Formularz nie może wyglądać jak artykuł czy notatka. Powinien zawierać kilka słów, pole do wypełnienia i button. Jeśli oferujesz prezent, napisz o nim i zaznacz w CTA, że użytkownik go otrzymuje (np. „odbieram prezent”). Postaraj się wrzucić do formularza jak najmniejszą liczbę pól do wypełnienia. Jeśli się da, to tylko jedno, w które użytkownik wpisze swój adres mailowy. Każde kolejne pole zmniejsza szanse na konwersję.
- Pamiętaj o mobile
O tym zapomina bardzo wiele osób. Mobile to kanał, którego popularność rośnie z każdym dniem. Coraz więcej zakupów klienci dokonują na telefonie komórkowym bądź tablecie. Nie zapomnij więc, że Twoja strona – a z nią też formularz zapisu do newslettera – musi dopasowana do odbioru na mobilu. Aktualnie większość witryn tworzy się w technologii RWD (Responsive Web Design), mimo to po utworzeniu formularza, sprawdź, czy użytkownik będzie mógł wygodnie go wypełnić na swoim urządzeniu mobilnym. Nie pozwól, by jakikolwiek lead przeszedł Ci koło nosa!
Chcesz dowiedzieć się, jak powinien wyglądać skuteczny newsletter? Przeczytaj nasz kolejny artykuł.