Google Tag Manager wzbudza różne skojarzenia. Wiele osób słyszało, że to ważne narzędzie, ale kompletnie nie wie, jak zacząć z niego korzystać. Oraz, jakie są tego zalety. Jeśli należysz do tej grupy osób, dziś rozwiejemy Twoje wątpliwości. Zacznijmy od tego, że Google Tag Manager to kontener, do którego możesz wrzucać różne kody, które znajdą się na Twojej stronie.
Postaw pierwsze kroki
- Najpierw wejdź na stronę: https://www.google.pl/tagmanager/ i załóż nowe konto. Na jednym koncie możesz zarządzać kodami w kilku witrynach i aplikacjach, dlatego nie musisz zakładać wielu oddzielnych kont.
- Załóż na koncie pierwszy kontener dla wybranej strony www bądź aplikacji.
- Po utworzeniu kontenera, wejdź w „obszar roboczy”, znajdź identyfikator kontenera i kliknij w niego.
- Skopiuj fragment kodu zgodnie z instrukcją i wklej go w kod swojej strony lub SDK aplikacji.
- Zweryfikuj, czy kod został wklejony poprawnie. Jeśli wszystko jest w porządku, każdy kolejny kod możesz wklejać już w GTM. To bardzo wygodne rozwiązanie!
Poznaj zalety GTM
- Zarządzaj wszystkimi kodami w wygodny sposób
To podstawowa zaleta GTM. W kod strony www wklejasz jeden kod, a potem pracujesz już tylko w GTM. Jeśli chcesz wkleić pixel Facebooka, kod remarketingowy AdWords albo kod Google Analytics – wszystkie te kody implementujesz już w kontenerze. Ułatwia to zarządzanie nimi, ich zmianę i nie musisz za każdym razem prosić o pomoc specjalisty.
- Miej dostęp do historycznej wersji kontenera
Masz możliwość zapisywania starszych wersji kontenera i powrotu do nich w dowolnym momencie. Jeśli wprowadzasz zmiany na stronie i pojawi się błąd, możesz wrócić do starszej wersji ustawień, która działała poprawnie. To bardzo przydatna opcja.
- Przyspiesz działanie swojej strony
Gdy wszystkie kody są w jednym miejscu, wywołują się synchronicznie po wejściu użytkownika na Twoją stronę www. To wpływa pozytywnie na szybkość działania strony. Dzięki temu goście Twojej witryny mogą w wygodny sposób z niej korzystać. Szybkość ładowania strony docenią też boty Google, które m.in. na tej podstawie decydują o pozycji strony w wyszukiwarce (SEO) i wyniku reklamy (AdWords).
- Mierz głębokość przewijania i zdarzenia
GTM to nie tylko kontener do wrzucania kodów. To także narzędzie, które daje szerokie możliwości mierzenia różnych akcji wykonywanych przez użytkowników podczas korzystania z Twojej witryny. Poznanie tych możliwości to kolejny krok po instalacji kodów. GTM daje Ci możliwość mierzenia głębokości przewijania podstron – dzięki temu dowiesz się np. które miejsce danej podstrony zniechęca do przeglądania jej dalej i masz szansę na dokonanie dobrych zmian. Możesz również mierzyć niestandardowe zdarzenia, takie jak kliknięcie w button bądź link do określonej podstrony. Dzięki temu otrzymasz informacje o zaangażowaniu użytkowników. Dowiesz się, co ich najbardziej interesuje, a nad czym jeszcze warto popracować.
Chcesz wiedzieć więcej o prowadzeniu biznesu online? Czytaj naszego bloga.