Pisaliśmy jakiś czas temu o 5 zasadach dobrego webinaru. Teraz przyszedł czas, byś zaplanował całe przedsięwzięcie w taki sposób, by webinar przyniósł sukces. Czy to w postaci nowych klientów, czy zaangażowanych odbiorców – potencjalnych klientów w przyszłości. Poznaj 5 kroków do udanego webinaru i… ruszaj do działania!
- Ustal cele i zrób plan działania
Jeśli chcesz zrobić coś z sensem, musisz ustalić swoje cele i zrobić plan działania. Tylko wówczas wiesz, po co coś robisz i masz szansę odnieść sukces, bo będziesz wiedział, jak go zmierzyć.
Zacznij więc od ustalenia celu swojego webinaru. Po co go robisz? Czy chcesz rozbudować swoją bazę mailową, sprzedać kurs online, a może zrobić krótkie szkolenie z dziedziny marketingu? To musisz określić na samym początku.
Ponadto ustal sobie mierzalne cele, które pozwolą Ci zweryfikować, czy plan działania przyniósł oczekiwane efekty. Zapisz oczekiwaną liczbę uczestników webinaru i osób, które skonwertują (np. na kupią Twój kurs).
Teraz czas na plan. Jak osiągnąć założone cele? Wybierz odpowiedni temat webinaru – musi być chwytliwy i przyciągać uwagę. Następnie napisz scenariusz – im bardziej szczegółowy, tym lepiej. Zastanów się też, jakiego programu lub kanału social media użyjesz do przeprowadzenia transmisji.
- Zrekrutuj uczestników webinaru
Zacznij od określenia grupy docelowej. Kto jest Twoim odbiorcą albo potencjalnym klientem? Następnie ustal, gdzie możesz znaleźć takie osoby i przygotuj strategię promocyjną. Nie odkładaj promocji na ostatnią chwilę. Zaplanuj ją tak, by mieć czas na zrekrutowanie oczekiwanej liczby uczestników i odpowiadanie na ew. pytania. Korzystaj z baz mailowych, jeśli takowe już posiadasz, z bazy swoich fanów i znajomych na Facebooku. Przetestuj reklamę w social media. Rekrutacja uczestników to jeden z najważniejszych etapów, ponieważ bez odbiorcóe nie ma nawet sensu zaczynać webinaru.
- Przeprowadź webinar
To oczywiste! Ale nie tak proste, jak ten podtytuł. Nim zaczniesz, zrób tzw. „próbę mikrofonu”. Sprawdź, czy wszystko działa. Miej przed oczami potrzebne Ci w trakcie transmisji materiały. I – najlepiej – pomocnika pod ręką, który w razie problemów technicznych szybko i sprawnie zareaguje. I wtedy zrób webinar. Powodzenia!
- Utrzymaj kontakt z uczestnikami
Webinar się skończył, emocje powoli opadają. Ale to jeszcze nie jest czas na odpoczynek. Pamiętaj o tym, by podtrzymać kontakt z uczestnikami wirtualnego spotkania. Jeśli tego nie zrobisz, cały wysiłek pójdzie na marne. Nie dopuść do tego. Najlepiej jeszcze tego samego dnia (ew. następnego dnia rano) wyślij mailowe podziękowania za udział w webinarze i utrwal przekazaną wiedzę w formie tekstu lub krótkiego e-booka. To jest również moment na to, by zaproponować zakup kursu tym, których temat webinaru zainteresował i chcą nauczyć się od Ciebie czegoś więcej.
- Podsumuj i wyciągnij wnioski
Po wszystkim czas na to, by usiąść z kartką (albo komputerem) i w spokoju zapisać wnioski z webinaru. Wróć do listy swoich celów. Które z nich udało Ci się zrealizować? W jakim stopniu? Czy jesteś zadowolony z każdego etapu tworzenia webinaru? Jak wpłynął on na sprzedaż Twojego produktu? Co nie wyszło, jak powinno? Co następnym razem chcesz zrobić inaczej? Zrób w 100% szczery rachunek sumienia. Tylko wtedy odrobisz lekcję i unikniesz błędów w przyszłości.
Poznaj 5 zasad dobrego webinaru, o których pisaliśmy niedawno w oddzielnym artykule.