Pisaliśmy jakiś czas temu o 5 zasadach dobrego webinaru. Teraz przyszedł czas, byś zaplanował całe przedsięwzięcie w taki sposób, by webinar przyniósł sukces. Czy to w postaci nowych klientów, czy zaangażowanych odbiorców – potencjalnych klientów w przyszłości. Poznaj 5 kroków do udanego webinaru i… ruszaj do działania!

 

  1. Ustal cele i zrób plan działania

Jeśli chcesz zrobić coś z sensem, musisz ustalić swoje cele i zrobić plan działania. Tylko wówczas wiesz, po co coś robisz i masz szansę odnieść sukces, bo będziesz wiedział, jak go zmierzyć.

Zacznij więc od ustalenia celu swojego webinaru. Po co go robisz? Czy chcesz rozbudować swoją bazę mailową, sprzedać kurs online, a może zrobić krótkie szkolenie z dziedziny marketingu? To musisz określić na samym początku.

Ponadto ustal sobie mierzalne cele, które pozwolą Ci zweryfikować, czy plan działania przyniósł oczekiwane efekty. Zapisz oczekiwaną liczbę uczestników webinaru i osób, które skonwertują (np. na kupią Twój kurs).

Teraz czas na plan. Jak osiągnąć założone cele? Wybierz odpowiedni temat webinaru – musi być chwytliwy i przyciągać uwagę. Następnie napisz scenariusz – im bardziej szczegółowy, tym lepiej. Zastanów się też, jakiego programu lub kanału social media użyjesz do przeprowadzenia transmisji.

 

  1. Zrekrutuj uczestników webinaru

Zacznij od określenia grupy docelowej. Kto jest Twoim odbiorcą albo potencjalnym klientem? Następnie ustal, gdzie możesz znaleźć takie osoby i przygotuj strategię promocyjną. Nie odkładaj promocji na ostatnią chwilę. Zaplanuj ją tak, by mieć czas na zrekrutowanie oczekiwanej liczby uczestników i odpowiadanie na ew. pytania. Korzystaj z baz mailowych, jeśli takowe już posiadasz, z bazy swoich fanów i znajomych na Facebooku. Przetestuj reklamę w social media. Rekrutacja uczestników to jeden z najważniejszych etapów, ponieważ bez odbiorcóe nie ma nawet sensu zaczynać webinaru.

 

  1. Przeprowadź webinar

To oczywiste! Ale nie tak proste, jak ten podtytuł. Nim zaczniesz, zrób tzw. „próbę mikrofonu”. Sprawdź, czy wszystko działa. Miej przed oczami potrzebne Ci w trakcie transmisji materiały. I – najlepiej – pomocnika pod ręką, który w razie problemów technicznych szybko i sprawnie zareaguje. I wtedy zrób webinar. Powodzenia!

 

  1. Utrzymaj kontakt z uczestnikami

Webinar się skończył, emocje powoli opadają. Ale to jeszcze nie jest czas na odpoczynek. Pamiętaj o tym, by podtrzymać kontakt z uczestnikami wirtualnego spotkania. Jeśli tego nie zrobisz, cały wysiłek pójdzie na marne. Nie dopuść do tego. Najlepiej jeszcze tego samego dnia (ew. następnego dnia rano) wyślij mailowe podziękowania za udział w webinarze i utrwal przekazaną wiedzę w formie tekstu lub krótkiego e-booka. To jest również moment na to, by zaproponować zakup kursu tym, których temat webinaru zainteresował i chcą nauczyć się od Ciebie czegoś więcej.

 

  1. Podsumuj i wyciągnij wnioski

Po wszystkim czas na to, by usiąść z kartką (albo komputerem) i w spokoju zapisać wnioski z webinaru. Wróć do listy swoich celów. Które z nich udało Ci się zrealizować? W jakim stopniu? Czy jesteś zadowolony z każdego etapu tworzenia webinaru? Jak wpłynął on na sprzedaż Twojego produktu? Co nie wyszło, jak powinno? Co następnym razem chcesz zrobić inaczej? Zrób w 100% szczery rachunek sumienia. Tylko wtedy odrobisz lekcję i unikniesz błędów w przyszłości.

 

Poznaj 5 zasad dobrego webinaru, o których pisaliśmy niedawno w oddzielnym artykule.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij