Udało Ci się sprzedać produkt w swoim sklepie internetowym. Teraz czas na dostarczenie go do kupującego. I uwaga! Jeśli nie znajdzie u Ciebie dogodnej formy dostawy, jest ryzyko, że porzuci koszyk i nie dokończy transakcji. Dlatego tak ważne jest, by dopasować się do jego potrzeb zawczasu. Dawaj kilka możliwości dostawy do wyboru – uwzględniając czas i formę odbioru przesyłki. W tym artykule omawiamy najbardziej popularne formy dostawy, które powinny zatrzymać u Ciebie każdego klienta.

 

  1. Przesyłka kurierska

Najszybsza i nadal bardzo popularna forma dostawy. Jednak zwykle również najdroższa. Tutaj priorytetem przy wyborze jest czas dostawy. Jeśli Twój klient kupuje prezent, który zamierza wręczyć bliskiej osobie za dwa dni lub nawet na drugi dzień, wybierze tę opcję. Do wyboru masz kilka firm kurierskich, takich jak: DHL, DPD, InPost Kurier, K-EX czy Pocztex (oferta Poczty Polskiej).

 

  1. Przesyłka pocztowa

Tradycyjna i zwykle najtańsza. Do wyboru: polecona, ekonomiczna, priorytetowa. Trafia prosto do domu odbiorcy. Chyba, że akurat nie ma go w domu – wówczas trzeba się pofatygować do oddziału poczty. Poza tym, bądźmy szczerzy, czasem trzeba czekać na taką przesyłkę naprawdę długo. Mimo tych niedogodności, to nadal często wybierana forma dostawy. Szczególnie, jeśli odbiorcy się nie spieszy i może poczekać kilka dni dłużej na swój nowy zakup.

 

  1. Paczkomaty InPost

Paczkomaty zmieniły świat dostaw w Polsce. Najpierw skusiły ceną i wygodą. Adresat wybiera sobie paczkomat, który „ma po drodze” i nie musi być przy nim o ściśle określonej porze. Paczka poczeka na niego kilka dni, aż znajdzie chwilę, by po nią podjechać. To ogromne udogodnienie w naszych zaganianych czasach. Teraz wysyłka do paczkomatu jest nieco droższa niż kilka lat temu, ale sieć paczkomatów bardzo się rozrosła. Każdy znajdzie blisko swojej lokalizacji przynajmniej kilka paczkomatów, z których będzie mu wygodnie odebrać przesyłkę. Ta opcja to must-have w sklepie internetowym!

 

  1. Odbiór w punkcie i Paczka w Ruchu

Na fali popularności paczkomatów, pojawiła się Paczka w Ruchu oraz inne formy wysyłki, pozwalające odebrać przesyłkę w określonym punkcie, np. kiosku Ruchu czy sklepie spożywczym pod domem. To, podobnie jak paczkomaty, bardzo wygodne formy przesyłki, ponieważ nie wymagają oczekiwania w domu na listonosza i zwykle są nieco szybsze niż tradycyjne przesyłki pocztowe. Co ważne, nadal są to opcje tańsze niż paczkomaty. Dlatego aktualnie to bardzo popularne formy dostawy.

 

Dawaj wybór i bądź transparentny

Twój klient doceni możliwość wyboru. Jeśli mu jej nie dasz, ucieknie do innego sklepu oferującego podobny produkt. Podczas ustalania cen przesyłek, miej się na baczności i zrób koniecznie research u konkurencji. Koszt przesyłki nie powinien decydować o wyborze sklepu internetowego.

Istotna jest także transparentność. Najlepiej stwórz specjalną podstronę w swoim sklepie, na której zaprezentujesz wszystkie opcje dostawy. Podaj tam dla każdej z nich przewidywany czas dostawy (to może być zakres dni) i koszt. To pozwoli Twoim klientom szybko zadecydować, którą formę dostawy wybrać. Dzięki temu sprawnie dokończą zakupy u Ciebie.

 

Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak rozwijać swój biznes? Śledź naszego bloga.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij