Masz pomysł na sklep internetowy. Jesteś gotowy do działania. Szukasz więc funkcjonalnego rozwiązania, które pozwoli Ci przez dłuższy czas prowadzić sklep sprawnie i najlepiej bez wydawania majątku. Zgadza się? Wybór platformy nie jest prostą sprawą. Specjalnie dla Ciebie porównujemy najbardziej popularne oprogramowania, przy pomocy których możesz uruchomić swój sklep. Pomyśl o swoich potrzebach i przyszłości sklepu, a następnie wybierz najbardziej dopasowaną do siebie opcję.

 

  1. WooCommerce

Zaczniemy przekornie nie od platformy, ale od wtyczki do WordPressa, która pozwala rozbudować stronę o sklep internetowy. Jeśli znasz już środowisko WP i prowadzisz oparty na nim serwis, który dodatkowo chcesz rozbudować o sklep – to rozwiązanie stworzone dla Ciebie. Co bardzo ważne, WooCommerce to wtyczka zupełnie darmowa! Ponadto, na tyle popularna, że bez problemu znajdziesz na rynku specjalistów, którzy pomogą Ci skonfigurować sklep i prowadzić go. Potrzebujesz zatem jedynie serwera dopasowanego do rozmiarów sklepu.

 

  1. Shoplo

Shoplo to popularna platforma sklepowa, która oferuje kilka rozwiązań dopasowanych do różnych klientów. Obsługuje również większe sklepy, prowadzące sprzedaż wielokanałową. Możesz zacząć od planu podstawowego i – wraz z rozwojem sklepu – przenosić się na wyższe plany. Korzystanie z platformy opłacasz w formie miesięcznego abonamentu, zatem jest to stały wydatek, który musisz mieć na uwadze. Jednak w zamian otrzymujesz naprawdę dużo. Wraz z dostępem do platformy są to m.in.: szerokie możliwości integracji (przesyłki, płatności, social media), szablony sklepów oraz maili, narzędzie marketing automation, możliwość prowadzenia sklepu w kilku wersjach językowych i sprzedaży w różnych walutach. Brzmi kusząco, prawda?

 

  1. Shoper

To kolejna płatna platforma sklepowa, popularna szczególnie wśród małych i średnich sprzedawców. Oferuje podobne funkcje, co Shoplo, jednak w węższym zakresie. Jest za to najlepiej ocenianą platformą na polskim rynku. Przy wyższym planie możesz zintegrować sprzedaż w sklepie z Allegro. Shoper posiada też własną aplikację mobilną, która umożliwi Ci zarządzanie sklepem z telefonu komórkowego. Na platformie możesz bez problemu dodać zakładkę „blog”, której prowadzenie wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony oraz budowanie wizerunku specjalisty.

 

  1. PrestaShop

To kolejne rozwiązanie, które – podobnie jak WooCommerce – nie jest kompleksową platformą sklepową i jest bezpłatne! PrestaShop wymaga od Ciebie posiadania własnego serwera i instalacji pobranego oprogramowania. Konfiguracja sklepu nie będzie prostym zadaniem, dlatego zdobądź wcześniej wiedzę z dostępnych w Inteernecie tutoriali lub zatrudnij specjalistę, który pomoże Ci w uruchomieniu sklepu. Zaletami PrestaShop, poza ceną, są liczne funkcjonalności i dostępne integracje. Program umożliwia prowadzenie sprzedaży międzynarodowej na zaawansowanym poziomie. Jednak nie będzie odpowiedni dla dużych sklepów internetowych, które oferują szeroki asortyment.

 

Chcesz poznać 5 kroków do idealnego sklepu internetowego? Przeczytaj kolejny artykuł.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij