Dzięki social mediom webinary stały się jednym z najpopularniejszych sposobów na dzielenie się wiedzą i zdobywanie jej. Jeśli śledzisz blogerów w Internecie, z pewnością zauważyłeś tę tendencję. Coraz więcej osób, które nie tylko piszą, ale też sprzedają swoje produkty online, takie jak kursy czy szkolenia, prowadzi webinary. W jakim celu? To bardzo proste! Aby zebrać i zaangażować społeczność odbiorców – potencjalnych nabywców swoich produktów bądź usług. Jak przeprowadzić webinar, by ten cel został spełniony? Czytaj dalej!
- Bądź konkretny i zwięzły
Jeśli chcesz, by większość Twoich słuchaczy wytrwała od początku do końca webinaru, staraj się mówić konkretnie i zwięźle. Szanuj czas swoich słuchaczy. W dzisiejszym zabieganiu wygospodarowanie nawet 30 minut w domu na wysłuchanie Ciebie, to spore wyzwanie. Dlatego przekazuj swoim odbiorcom tylko konkretne informacje i wiedzę. Uważaj, by nie popadać w dygresje. Aby zmieścić się w wyznaczonym czasie, za każdym razem zrób szczegółowy plan tego, o czym będziesz mówić. Miej go pod ręką przez cały webinar i trzymaj się go!
- Współpracuj z innymi
Webinar można przeprowadzić przy użyciu smartfona i Facebooka – to prawda. Jednak, jeśli chcesz budować swój profesjonalny wizerunek, powinieneś zadbać o najdrobniejszy szczegół i ubezpieczyć się na wypadek problemów technicznych. Jeśli będziesz sam, są spore szanse, że coś się wysypie i nawet się o tym nie dowiesz. Dlatego zachęcamy Cię, byś przy każdym webinarze miał swojego asystenta, który zna się na kwestiach technicznych, może moderować czat webinarowy i błyskawicznie zareagować, gdy podczas transmisji np. wysiądzie dźwięk.
Z kolei osoba, która może pomóc Ci urozmaicić Twój webinar, to zaproszony gość. Nie musisz przeprowadzać z nim wywiadu, możecie wspólnie poprowadzić lekcję dla słuchaczy. To może być np. specjalista w danym temacie. Dzięki takiej współpracy masz szansę przekazać większą dawkę wiedzy i dotrzeć do nowych odbiorców – followersów Twojego gościa.
- Nawiązuj relację z uczestnikami
Pamiętaj, by w trakcie każdego webinaru zaplanować czas na pytania od słuchaczy. Mogą je stawiać w formie pisemnej, ale powinieneś przynajmniej na część z nich odpowiedzieć w takcie transmisji. To sprawi, że Twoi odbiorcy poczują się dla Ciebie ważni. Daj im poczuć, że jesteś tam dla nich, a nie dla siebie i swojego biznesu. Uwierz nam, że to zwróci Ci się z nawiązką.
- Nie próbuj od razu sprzedawać
Wiesz, w jakim celu organizujesz webinar. Chcesz sprzedać swój produkt lub usługę. Jednak nie powinieneś przy pierwszym spotkaniu od razu o tym mówić. Jeśli chcesz zdobyć zaufanie odbiorców i być przez nich postrzegany przede wszystkim jako specjalista, nie sprzedawaj na pierwszym spotkaniu. Najpierw skup się na nawiązaniu relacji i budowaniu swojego wizerunku. Dopiero przy jednym z kolejnych spotkań możesz wspomnieć o swoim produkcie. To powinno być rozwinięcie tego, o czym mówisz podczas webinaru, dodatkowa dawka cennej dla odbiorcy wiedzy czy umiejętności. Wtedy są szanse, że będzie chciał kupić Twój produkt czy usługę.
- Nie trać kontaktu
Nie wystarczy zapowiedzieć webinaru i go przeprowadzić. Jeśli chcesz angażować i sprzedawać, powinieneś przed webinarem przeprowadzić akcję promującą go. Najlepiej już przy tej okazji zbierać leady, które przydadzą Ci się przy kolejnych kampaniach i wysyłce newsletterów. Zaś po webinarze wyślij maila z podziękowaniem za udział. Jeśli wyślesz dodatkowo podsumowanie przekazanej w nim wiedzy w formie ebooka, zapamiętają Cię jeszcze lepiej.
Chcesz dowiedzieć się, co powinien zawierać skuteczny newsletter? Przeczytaj nasz kolejny artykuł.