Dzięki social mediom webinary stały się jednym z najpopularniejszych sposobów na dzielenie się wiedzą i zdobywanie jej. Jeśli śledzisz blogerów w Internecie, z pewnością zauważyłeś tę tendencję. Coraz więcej osób, które nie tylko piszą, ale też sprzedają swoje produkty online, takie jak kursy czy szkolenia, prowadzi webinary. W jakim celu? To bardzo proste! Aby zebrać i zaangażować społeczność odbiorców – potencjalnych nabywców swoich produktów bądź usług. Jak przeprowadzić webinar, by ten cel został spełniony? Czytaj dalej!

 

  1. Bądź konkretny i zwięzły

Jeśli chcesz, by większość Twoich słuchaczy wytrwała od początku do końca webinaru, staraj się mówić konkretnie i zwięźle. Szanuj czas swoich słuchaczy. W dzisiejszym zabieganiu wygospodarowanie nawet 30 minut w domu na wysłuchanie Ciebie, to spore wyzwanie. Dlatego przekazuj swoim odbiorcom tylko konkretne informacje i wiedzę. Uważaj, by nie popadać w dygresje. Aby zmieścić się w wyznaczonym czasie, za każdym razem zrób szczegółowy plan tego, o czym będziesz mówić. Miej go pod ręką przez cały webinar i trzymaj się go!

 

  1. Współpracuj z innymi

Webinar można przeprowadzić przy użyciu smartfona i Facebooka – to prawda. Jednak, jeśli chcesz budować swój profesjonalny wizerunek, powinieneś zadbać o najdrobniejszy szczegół i ubezpieczyć się na wypadek problemów technicznych. Jeśli będziesz sam, są spore szanse, że coś się wysypie i nawet się o tym nie dowiesz. Dlatego zachęcamy Cię, byś przy każdym webinarze miał swojego asystenta, który zna się na kwestiach technicznych, może moderować czat webinarowy i błyskawicznie zareagować, gdy podczas transmisji np. wysiądzie dźwięk.

Z kolei osoba, która może pomóc Ci urozmaicić Twój webinar, to zaproszony gość. Nie musisz przeprowadzać z nim wywiadu, możecie wspólnie poprowadzić lekcję dla słuchaczy. To może być np. specjalista w danym temacie. Dzięki takiej współpracy masz szansę przekazać większą dawkę wiedzy i dotrzeć do nowych odbiorców – followersów Twojego gościa.

 

  1. Nawiązuj relację z uczestnikami

Pamiętaj, by w trakcie każdego webinaru zaplanować czas na pytania od słuchaczy. Mogą je stawiać w formie pisemnej, ale powinieneś przynajmniej na część z nich odpowiedzieć w takcie transmisji. To sprawi, że Twoi odbiorcy poczują się dla Ciebie ważni. Daj im poczuć, że jesteś tam dla nich, a nie dla siebie i swojego biznesu. Uwierz nam, że to zwróci Ci się z nawiązką.

 

  1. Nie próbuj od razu sprzedawać

Wiesz, w jakim celu organizujesz webinar. Chcesz sprzedać swój produkt lub usługę. Jednak nie powinieneś przy pierwszym spotkaniu od razu o tym mówić. Jeśli chcesz zdobyć zaufanie odbiorców i być przez nich postrzegany przede wszystkim jako specjalista, nie sprzedawaj na pierwszym spotkaniu. Najpierw skup się na nawiązaniu relacji i budowaniu swojego wizerunku. Dopiero przy jednym z kolejnych spotkań możesz wspomnieć o swoim produkcie. To powinno być rozwinięcie tego, o czym mówisz podczas webinaru, dodatkowa dawka cennej dla odbiorcy wiedzy czy umiejętności. Wtedy są szanse, że będzie chciał kupić Twój produkt czy usługę.

 

  1. Nie trać kontaktu

Nie wystarczy zapowiedzieć webinaru i go przeprowadzić. Jeśli chcesz angażować i sprzedawać, powinieneś przed webinarem przeprowadzić akcję promującą go. Najlepiej już przy tej okazji zbierać leady, które przydadzą Ci się przy kolejnych kampaniach i wysyłce newsletterów. Zaś po webinarze wyślij maila z podziękowaniem za udział. Jeśli wyślesz dodatkowo podsumowanie przekazanej w nim wiedzy w formie ebooka, zapamiętają Cię jeszcze lepiej.

 

Chcesz dowiedzieć się, co powinien zawierać skuteczny newsletter? Przeczytaj nasz kolejny artykuł.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij