Stworzenie skutecznego Call To Action (CTA) to marzenie każdego marketera. Z drugiej strony – największa bolączka przy tworzeniu landing page’a, którego celem jest zbieranie leadów. Czy istnieje prosta recepta na dobre CTA? Niestety nie. Jest jednak kilka zasad, które z pewnością pomogą Ci wybrać komunikat, który może wznieść Twój biznes na wyższy poziom. Czytaj dalej!

 

  1. Najważniejszy jest konkret

Po pierwsze: na jednym landing page’u może być jedno CTA – jasny i konkretny komunikat. Pamiętaj, by zachęcać użytkownika do wykonania tylko JEDNEJ akcji. Jeśli poprosisz go o więcej, będzie miał problem z podjęciem jakiegokolwiek działania. Nie dawaj mu wyboru. Jeśli chcesz, by wypełnił formularz lub pobrał plik (za swój adres mailowy), w CTA napisz dokładnie o tym. Nie proś o nic więcej.

 

  1. Zadbaj o widoczność i umiejscowienie CTA

CTA to tak naprawdę najważniejszy element strony, bez którego nie osiągniesz swojego celu. Dlatego koniecznie zadbaj o to, by był widoczny i wyróżniał się na tle landing page’a. Możesz go podkreślić kolorem, rozmiarem fontu, wyrazistym buttonem. CTA na pewno powinno znaleźć się na górze strony (nawet, jeśli chcesz umieścić je również niżej), bez konieczności przewijania pierwszego widoku. Tu weź też koniecznie pod uwagę dopasowanie LP do różnych ekranów. CTA musi być widoczne zawsze!

 

  1. Mów bezpośrednio

Napisz CTA w pierwszej osobie w trybie oznajmującym lub drugiej osobie w trybie rozkazującym. Przykłady: „Zapisz się” lub „Zapisuję się”. To najbardziej skuteczne formy, które działają na użytkowników i zachęcają ich do zapisu.

 

  1. Przypomnij o korzyściach

Call To Action może mieć więcej niż dwa wyrazy. Często warto je wydłużyć, by wzmocnić komunikat. Czyli, do wyrazów określających czynność, dodać kilka słów o korzyściach z zostawienia leada. Np. „Zapisz się i wznieś swój biznes na wyższy poziom” czy „Zapisuję się, bo chcę sprzedawać więcej”. Taki komunikat działa jeszcze silniej na potencjalnego klienta, czyż nie?

 

  1. Testuj różne pomysły

Z powyższych zasad wynika, że Twój landing page może mieć kilka dobrych CTA. Co w takiej sytuacji? Testuj! Przeprowadzaj testy A/B dla par komunikatów. Sprawdzaj, co lepiej działa na Twoją grupę docelową. Zmieniaj komunikaty w czasie – te same hasła, na początku chwytliwe, z czasem mogą się wypalić i być mniej efektywne. Dlatego, im więcej masz pomysłów, tym lepiej. Trzymaj się powyższych zasad, a z pewnością stworzysz skuteczne CTA dla swojej strony docelowej.

 

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak powinien wyglądać skuteczny landing page? Przeczytaj nasz kolejny artykuł.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij