Masz gotowe produkty i zakładasz sklep internetowy. Jesteś pewien, że sprzedaż pójdzie sprawnie, bo w planach jest już kampania reklamowa w kilku kanałach. Sukces murowany? Niekoniecznie! Kampania reklamowa, świetne produkty i atrakcyjne ceny to nie wszystko. Nikt nie dokona zakupu w Twoim sklepie internetowym, jeśli po wejściu odstraszy go wygląd sklepu lub nie będzie mógł zdobyć potrzebnych mu informacji. Poznaj 5 kroków do idealnego sklepu internetowego, które zapewnią Ci sukces, w połączeniu z efektywną kampanią reklamową.

 

  1. Przejrzysta struktura sklepu

Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient trafia na stronę główną sklepu i chce szybko znaleźć produkt, który zobaczył np. na Twoim Instagramie. Czy dla kogoś, kto jest w sklepie pierwszy raz będzie to możliwe i zajmie zaledwie kilka chwil? To bardzo ważne pytanie, które powinieneś sobie zadać, budując sklep. Najlepiej pokaż go kilku znajomym i daj zadanie znalezienia wybranych produktów. W przypadku bardziej rozbudowanych serwisów, skorzystaj z pomocy UX Designera. Najgorszy błąd, który może przekreślić Twój sukces, to stworzenie sklepu, który posiada niefunkcjonalną strukturę, w której użytkownik nie da rady odnaleźć interesujących go produktów. To od razu go zniechęci i szybko opuści Twój sklep. Na pewno już nie wróci.

 

  1. Ładne zdjęcia produktów

Estetyczne zdjęcia produktów są szczególnie ważne, gdy sprzedajesz np. odzież czy biżuterię. Takie produkty powinny zostać zaprezentowane nie tylko w sposób eksponujący ich walory, ale również kształtujący wizerunek marki. Warto zainwestować w profesjonalnego fotografa i modelkę, ponieważ piękny obraz w istotny sposób działa na zmysły i wpływa na decyzje zakupowe. Kto nie chciałby wyglądać w nowej sukience jak ta szczupła modelka na zdjęciu?

 

  1. Możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem

Coraz więcej sklepów internetowych korzysta z chatów i widżetów umożliwiających wykonanie połączenia głosowego bezpośrednio ze strony internetowej. To świetne rozwiązanie! Klient ma możliwość zadania dowolnego pytania i uzyskania błyskawicznej odpowiedzi, co często wystarcza do podjęcia decyzji zakupowej. Zachęcamy Cię do wypróbowania Click2CallMe, który ma w swej ofercie obydwie usługi.

 

  1. Wyczerpujące opisy produktów z CTA

Kolejnym istotnym elementem sklepu są opisy produktowe. Są ważne szczególnie w przypadku produktów, które nie tylko wyglądają, ale również… w jakiś sposób działają. Dobry opis powinien wyjaśnić, do czego służy produkt, co daje użytkownikowi korzystanie z niego oraz… zachęcić do zakupu. Bardzo ważne jest, by w opisie znalazło się także jasne Call To Action. Pokaż, że Twój produkt jest dobry, warto go kupić i – po prostu – zachęć do zakupu.

 

  1. Łatwy dostęp do najważniejszych informacji

Nic nie rozprasza użytkownika w sklepie tak, jak konieczność poszukiwania potrzebnych mu informacji. Przerywa wówczas ścieżkę zakupową, skupiając się na rzeczach mniej istotnych. Umożliw mu jak najszybsze znalezienie niezbędnych informacji takich, jak: cena, koszty i czas dostawy, możliwość dokonania zwrotu zakupionego produktu. Nie pozwól, by błądził po serwisie i zrezygnował z zakupu. Najważniejsze informacje powinny być zawsze podane mu na tacy, najlepiej w kilku newralgicznych miejscach.

 

Jeśli przeszedłeś już przez powyższe kroki i Twój sklep wygląda i funkcjonuje idealnie, czas na promocję! Przeczytaj artykuł o tym, jak skutecznie promować swój sklep internetowy.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij