Masz gotowe produkty i zakładasz sklep internetowy. Jesteś pewien, że sprzedaż pójdzie sprawnie, bo w planach jest już kampania reklamowa w kilku kanałach. Sukces murowany? Niekoniecznie! Kampania reklamowa, świetne produkty i atrakcyjne ceny to nie wszystko. Nikt nie dokona zakupu w Twoim sklepie internetowym, jeśli po wejściu odstraszy go wygląd sklepu lub nie będzie mógł zdobyć potrzebnych mu informacji. Poznaj 5 kroków do idealnego sklepu internetowego, które zapewnią Ci sukces, w połączeniu z efektywną kampanią reklamową.
- Przejrzysta struktura sklepu
Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient trafia na stronę główną sklepu i chce szybko znaleźć produkt, który zobaczył np. na Twoim Instagramie. Czy dla kogoś, kto jest w sklepie pierwszy raz będzie to możliwe i zajmie zaledwie kilka chwil? To bardzo ważne pytanie, które powinieneś sobie zadać, budując sklep. Najlepiej pokaż go kilku znajomym i daj zadanie znalezienia wybranych produktów. W przypadku bardziej rozbudowanych serwisów, skorzystaj z pomocy UX Designera. Najgorszy błąd, który może przekreślić Twój sukces, to stworzenie sklepu, który posiada niefunkcjonalną strukturę, w której użytkownik nie da rady odnaleźć interesujących go produktów. To od razu go zniechęci i szybko opuści Twój sklep. Na pewno już nie wróci.
- Ładne zdjęcia produktów
Estetyczne zdjęcia produktów są szczególnie ważne, gdy sprzedajesz np. odzież czy biżuterię. Takie produkty powinny zostać zaprezentowane nie tylko w sposób eksponujący ich walory, ale również kształtujący wizerunek marki. Warto zainwestować w profesjonalnego fotografa i modelkę, ponieważ piękny obraz w istotny sposób działa na zmysły i wpływa na decyzje zakupowe. Kto nie chciałby wyglądać w nowej sukience jak ta szczupła modelka na zdjęciu?
- Możliwość szybkiego kontaktu ze sklepem
Coraz więcej sklepów internetowych korzysta z chatów i widżetów umożliwiających wykonanie połączenia głosowego bezpośrednio ze strony internetowej. To świetne rozwiązanie! Klient ma możliwość zadania dowolnego pytania i uzyskania błyskawicznej odpowiedzi, co często wystarcza do podjęcia decyzji zakupowej. Zachęcamy Cię do wypróbowania Click2CallMe, który ma w swej ofercie obydwie usługi.
- Wyczerpujące opisy produktów z CTA
Kolejnym istotnym elementem sklepu są opisy produktowe. Są ważne szczególnie w przypadku produktów, które nie tylko wyglądają, ale również… w jakiś sposób działają. Dobry opis powinien wyjaśnić, do czego służy produkt, co daje użytkownikowi korzystanie z niego oraz… zachęcić do zakupu. Bardzo ważne jest, by w opisie znalazło się także jasne Call To Action. Pokaż, że Twój produkt jest dobry, warto go kupić i – po prostu – zachęć do zakupu.
- Łatwy dostęp do najważniejszych informacji
Nic nie rozprasza użytkownika w sklepie tak, jak konieczność poszukiwania potrzebnych mu informacji. Przerywa wówczas ścieżkę zakupową, skupiając się na rzeczach mniej istotnych. Umożliw mu jak najszybsze znalezienie niezbędnych informacji takich, jak: cena, koszty i czas dostawy, możliwość dokonania zwrotu zakupionego produktu. Nie pozwól, by błądził po serwisie i zrezygnował z zakupu. Najważniejsze informacje powinny być zawsze podane mu na tacy, najlepiej w kilku newralgicznych miejscach.
Jeśli przeszedłeś już przez powyższe kroki i Twój sklep wygląda i funkcjonuje idealnie, czas na promocję! Przeczytaj artykuł o tym, jak skutecznie promować swój sklep internetowy.