Przyciągnięcie użytkownika na stronę swojego sklepu internetowego to dopiero pierwszy krok. Aby chciał zostać u Ciebie na dłużej i dokonać zakupu, powinieneś zadbać o kilka bardzo istotnych kwestii. Poniżej zebraliśmy, jak zwykle, top 5 zasad. Jeśli będziesz się do nich stosować, z pewnością wielu gości Twojej strony zamienisz w nowych klientów.

 

  1. Zadbaj o przejrzystość sklepu

Nic nie odstrasza bardziej niż sklep internetowy, w którym już od wejścia panuje bałagan. Niejasne kategorie produktowe, źle dopasowane fonty, nieatrakcyjne zdjęcia – to tylko niektóre z czynników, które odstraszają Twoich potencjalnych klientów. Moda na minimalizm nie narodziła się bez powodu. Im mniej dystraktorów, im bardziej prosty wygląd i organizacja sklepu – tym łatwiejsze poznawanie oferowanych produktów i kupowanie.

 

  1. Pozwalaj na zakupy bez rejestracji

Rejestracja kojarzy się zwykle pejoratywnie: z wyłudzaniem danych osobowych i stratą czasu. Nie pozwól, by potencjalny klient zrezygnował z zakupu tylko dlatego, że nie umożliwiasz zakupu bez rejestracji. Pozwól swoim klientom na szybkie i wygodne zakupy. I tak zdobędziesz kontakt do nich – bez podania adresu mailowego zakup nie jest przecież możliwy. Jeśli zależy Ci jednak na rejestracjach, oferuj przy tej okazji dodatkowy rabat. Możliwe, że wówczas więcej osób uda Ci się przekonać do dokonania rejestracji.

 

  1. Stwórz zwięzły formularz

Formularz, który każdy klient musi wypełnić powinien być jak najkrótszy i jak najprostszy. Nie każ swoim klientom wpisywać po kilka razy tych samych danych (np. przy podawaniu danych do faktury). Zbieraj tylko naprawdę niezbędne dane. Jeśli wysyłasz powiadomienia sms-owe, możesz oczywiście poprosić też o numer telefonu. – to będzie dla Ciebie dodatkowy kanał komunikacji z klientem. Przy okazji spróbuj uzyskać zgodę na otrzymywanie newslettera ze specjalnymi ofertami – to świetny moment, by przywiązać do siebie kogoś na dłużej.

 

  1. Pozwól śledzić etapy zamówienia

Graj w otwarte karty – pokaż swojemu klientowi, ile jeszcze kroków musi wykonać, by przejść przez proces zakupu. Suwak z odliczaniem poszczególnych etapów poinformuje go, w którym momencie się znajduje. Nie dziel jednak całego procesu na zbyt małe kroki – to może odstraszać.

 

  1. Domykaj koszyki

Korzystaj z marketingu wewnątrz sklepu internetowego. Jak możesz to robić? Wyświetlaj pod aktualnie przeglądanym produktem, produkty oglądane wcześniej. Informuj o dostępności towarów – komunikat „ostatnia para w tym rozmiarze” przy wymarzonych butach na wiele osób z pewnością zadziała i przyspieszy ich decyzję zakupową. Przypominaj o porzuconych koszykach – np. przy pomocy migającej ikonki. Kiedy Twój potencjalny klient wróci w końcu do porzuconego przez siebie koszyka, nie pozwól, by coś odciągnęło jego uwagę od procesu zakupowego. Usuń wszelkie zbędne ikony i przyciski. Pokaż mu jedyną możliwą drogę – do dokończenia zakupu.

 

Chcesz wiedzieć, jak skutecznie promować swój sklep internetowy i przyciągać do niego potencjalnych klientów? Przeczytaj nasz artykuł.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij