Prowadzisz lub zastanawiasz się nad uruchomieniem firmowego bloga? A może nie jesteś pewien, czy ma to sens w Twoim przypadku? Poniżej rozwiewamy wątpliwości i dajemy garść cennych wskazówek. Jedno wiedz na pewno: to zadanie wymagające zaangażowania i systematyczności.
- Najważniejsza jest strategia – bez planu nie dotrzesz do celu
Nim usiądziesz do napisania pierwszego artykułu, ustal plan działania. Zrób research i stwórz strategię dotyczącą tematów, na które będziesz pisać. Powinieneś wybrać oczywiście zagadnienia z obszaru swojej działalności, ale nie musisz pisać o wszystkim ani ograniczać się do wąskiej specjalizacji.
Nie ma sensu powielać krążących już w Internecie treści. Nawet, jeśli chcesz pisać na podobne tematy, co inni – zadbaj o swój wyjątkowy styl i pomysł na ujęcie tematu. Przede wszystkim jednak – dawaj czytelnikom wartościowe treści, by chcieli do Ciebie wracać.
- Bądź systematyczny
Nie zaczynaj pisać, jeśli wiesz, że nie dasz rady regularnie publikować nowych treści. Prowadzenie bloga wymaga systematyczności – to jedna z podstawowych zasad. Jeśli będziesz publikować jeden tekst tygodniowo, zawsze tego samego dnia, wyszukiwarka Google wynagrodzi Cię za to, a czytelnicy przywiążą się do Ciebie i będą czekać na kolejne publikacje.
- Dbaj o różnorodność tematów i kontentu
Wartościowe treści to również interesujące i angażujące czytelnika treści. Nic nie zniechęca do czytania bądź oglądania czegoś bardziej niż nudny kontent. Dbaj zatem o różnorodność. Pisz o zagadnieniach ze swojego pola, ale nie ograniczaj się do jednego wąskiego tematu. Wykorzystuj różnego rodzaju media – nie tylko tekst, ale również obraz, dźwięk, video. Ostatnio dynamicznie rozprzestrzenia się trend publikowania „wpisów” 3 w 1: podcast, film i artykuł – czytelnik ma wówczas możliwość wybrania dogodnej dla niego formy przekazu. Na początek zachęcamy Cię, byś wybrał jedną, której tworzenie sprawia Ci największą łatwość i przyjemność. Gdy blog będzie się rozwijał, będziesz mógł dodawać kolejne – wszak to zawsze dodatkowa praca.
- Wykorzystaj okazję do podniesienia pozycji w wyszukiwarce
Jeśli prowadzisz bloga podpiętego pod firmową domenę, to, co na nim publikujesz, wpływa na pozycję całego serwisu w wyszukiwarce. Zatem blog firmowy może być także ośrodkiem działań SEO. Wystarczy, że będziesz pamiętał o dodawaniu słów kluczowych w treści, nagłówkach i podtytułach. W tym wypadku bądź jednak cierpliwy – działania pozycjonujące przynoszą efekty dopiero po dłuższym czasie.
- Troszcz się o szczegóły
Blog to wizytówka Twojej firmy – nigdy o tym nie zapominaj. Systematyczna publikacja merytorycznych wpisów świadczy o zaangażowaniu Twojej firmy i zachęca klientów do współpracy z Tobą, bo pokazuje, że jesteś ekspertem w tym, co robisz. Pamiętaj także o kilku szczegółach, które – nawet przy wartościowych treściach – mogą zepsuć cały efekt. Chodzi nam tu o: poprawność językową (jeśli nie jesteś mistrzem ortografii i interpunkcji, wynajmij kogoś, kto będzie sprawdzał Twoje teksty pod tym kątem) oraz wygląd bloga – estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
Jeśli jesteś zdecydowany na zaangażowanie się w prowadzenie bloga firmowego – trzymamy za Ciebie kciuki! Zapisz sobie ten artykuł, by móc do niego wracać. Zajrzyj też na naszego bloga po więcej wiedzy na temat rozwijania własnego biznesu.