Zaczynasz przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego lub szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży, bo aktualne wyniki Cię nie satysfakcjonują? To artykuł dla Ciebie. Tych kilka pomysłów, które opisaliśmy to recepta na sukces w branży e-commerce. Niezależnie od tego, co sprzedajesz w swoim sklepie.
- Bądź tam, gdzie Twoi klienci
Jeśli ruch na Twojej stronie jest nieduży i poszukujesz sposobów na zwiększenie sprzedaży, warto pojawić się tam, gdzie Twoi przyszli klienci są już teraz. Sprzedajesz projektowaną przez siebie odzież lub rękodzieło? Świetnymi platformami dla Ciebie będą np. Etsy czy Showroom. Jeśli oferujesz sprzęt elektroniczny, zadbaj o to, by pojawiać się w wynikach wyszukiwania w Ceneo. Dla każdej branży znajdzie się miejsce w sieci, do którego klienci zaglądają w poszukiwaniu nowości lub podpowiedzi, gdzie mogą dany produkt kupić najtaniej.
- Prowadź bloga firmowego – pokaż, że jesteś ekspertem
Nie musisz być znanym blogerem, by pisać wartościowe dla klientów teksty. Jesteś specjalistą w swojej branży – pokaż to światu. Firmy, które prowadzą własnego bloga wzbudzają dużo większe zaufanie, kreując przy okazji swój ekspercki wizerunek. Teksty pisane z głową (zawierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe) wpływają także pozytywnie na pozycję w wyszukiwarkach. Same plusy. Teksty nie muszą być długie. Ważne, by były pisane lekkim piórem, w sposób przystępny dla czytelnika, który niekoniecznie zna fachowe słownictwo.
- Promuj się w social media
Oczywista oczywistość! Nie wystarczy jednak założyć fanpage na Facebooku czy konto na Instagramie. Musisz mieć strategię komunikacji – tak, by przyświecał jej określony cel. Jeśli jest nim sprzedaż produktów, zadbaj o to, by ładnie je zaprezentować – w social media kreacja jest szczególnie istotna, tam klienta kupujesz głównie obrazem. W czasie, gdy zasięgi organiczne drastycznie spadają, warto też zainwestować w reklamę. Facebook daje możliwość precyzyjnego mikrotargetowania kampanii, co pozwala na dotarcie dokładnie do tych osób, do których chcesz mówić.
- Bądź widoczny w Google
W niektórych branżach skuteczna będzie też reklama AdWords. Szczególnie w tych, gdzie klienci sami szukają potrzebnych produktów w określonych sytuacjach. Wtedy dobre rezultaty powinna przynieść reklama w wyszukiwarce Google. Poza płatnymi działaniami, warto również skupić się na SEO – od początku istnienia sklepu dbaj o to, by strona wyświetlała się wysoko także w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Daj się poznać offline
Za każdą marką stoi jakiś człowiek. Często więcej niż jeden. Pokaż swoim klientom ludzką twarz Twojej firmy. Spotykaj się z nimi na targach i konferencjach. Opowiedz swoją historię. Jeśli będziesz w tym autentyczny, na pewno wzbudzisz zaufanie innych. A stąd już tylko jeden krok do decyzji zakupowej. Nawet, jeśli Twoje produkty są droższe niż u konkurencji, kto nie chciałby kupić czegoś zaprojektowanego przez sympatycznego, otwartego na innych człowieka, kogoś z krwi i kości.
Chcesz poznać więcej wskazówek dotyczących prowadzenia biznesu w sieci – czytaj naszego bloga.