Jeśli chcesz wiedzieć, co czeka Ciebie i Twój sklep online w tym roku, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Tylko, jeśli będziesz śledzić trendy i przygotowywać się do zmian wcześniej niż inni – masz szansę przegonić konkurencję oraz zyskać uznanie nowych i zaangażowanie aktualnych klientów. Poznaj trendy na ten rok, by nie przespać czasu zmian.
- Mobile na pierwszym miejscu
Udział urządzeń mobilnych w zakupach dokonywanych w sklepach internetowych rośnie z roku na rok. Dzieje się tak już od kilku lat, wraz z rozwojem smartfonów. Ludzie coraz chętniej przeglądają produkty w sklepach internetowych, siedząc w środku komunikacji czy na kanapie, bez włączania komputera. Podchodzą też coraz bardziej ufnie do płatności mobilnych – przy pomocy przelewów i podpiętych kart płatniczych. To nic nowego czy niespodziewanego – pogódź się z tym, że Twój klient musi mieć możliwość zrobienia zakupów w Twoim sklepie: wygodnie, komfortowo i bezpiecznie. Podstawa to strona internetowa w RWD.
- Nowoczesny i szybki kontakt z klientem
Pozwól klientowi skontaktować się z Tobą od razu, bezpośrednio na poziomie sklepu czy fanpage’a. Na Facebooku sprawa jest prosta – Messenger. Na swojej stronie możesz zaś zainstalować widżet – np. Click2CallMe – który pozwoli gościom Twojej witryny zadzwonić do Ciebie bądź napisać wiadomość tekstową bezpośrednio z przeglądarki, zupełnie za darmo. Coraz więcej firm wprowadza tego typu oprogramowanie, nie bądź w tyle.
- Jeszcze szybsza dostawa
Komunikat, którym możesz kupić klienta. Jeśli obiecasz mu, że produkt dostarczysz pod jego drzwi jeszcze dziś (np. gdy złoży zamówienie do określonej godziny w ciągu dnia), z pewnością zapamięta Cię jako solidną i nowoczesną firmę. Jeśli będzie szukał pilnie prezentu dla bliskiej osoby lub produktu niezbędnego na czas urlopu, na który za chwilę wyjeżdża – z pewnością wróci do Ciebie!
- Social commerce – jeden sklep w kilku miejscach w sieci
To trend, który dopiero zyskuje popularność. Dobrym przykładem social commerce jest zakładka „Sklep” na Facebooku, pozwalająca wgrać na fanpage produkty i dokonywać zakupu nawet na poziomie platformy (zależnie od poziomu integracji). Konsumenci na razie podchodzą do tej opcji dosyć nieufnie i wolą przejść na stronę sklepu, by dokończyć transakcję. Jednak z pewnością będzie się to zmieniać w przyszłości. Trzymaj rękę na pulsie!
- Customer experience – klient jest najważniejszy
To trend, który wykracza nieco poza ramy Internetu. Klient czuje się ważny nie tylko, gdy może w intuicyjny sposób dokonać zakupu w sklepie internetowym i otrzymać przesyłkę w wyznaczonym terminie. Aktualne wymagania klientów są coraz wyższe. Firmy prześcigają się w szybkiej i spersonalizowanej obsłudze klienta, zmieniają produkty na prośbę klienta, wysyłają paczki zapakowane w oryginalny sposób, dołączają do nich życzenia (by nowa rzecz dobrze się nosiła), zapewniają możliwość zwrotu produktu w określonym czasie bez podawania przyczyny, honorują reklamacje dotyczące produktów bez dyskusji itd. Dzięki temu, nawet jeśli zakupiony produkt nie pasuje, są ogromne szanse, że klient do sklepu wróci. Ponieważ ufa, że Twojej firmie zależy przede wszystkim na jego zadowoleniu.