Promocje to najlepszy zakupowy wabik. Czy nie zdarzyło Ci się kupić czegoś tylko dlatego, że na witrynie sklepowej zobaczyłeś informację o wyprzedaży? Na pewno nie raz! Podpowiadamy, jakie są najskuteczniejsze sposoby na przyciągnięcie klienta do sklepu internetowego i – oczywiście – zwiększenie zysków ze sprzedaży.
- Black Friday i Cyber Monday
Jest kilka specjalnych dni, które powtarzają się zwykle co roku i są okazją do „obdarowania” klientów atrakcyjną zniżką. W ostatnich latach Black Friday trwa już cały weekend, aż do poniedziałku Cyber Monday zaraz po nim. Dobrą okazją do zaoferowania produktów w promocyjnych cenach są również Święta Bożego Narodzenia, Dzień Kobiet, Walentynki czy nawet Tłusty Czwartek. Konsumenci przyzwyczaili się już do tego rodzaju promocji, dlatego bardzo możliwe, że w świątecznym dniu odwiedzą Twój sklep, by kupić taniej wypatrzony wcześniej produkt. Warto im to umożliwić!
- Darmowa dostawa i darmowy zwrot
Duże sklepy internetowe często oferują stałą darmową dostawę i zwrot – jest to duży benefit, który skutecznie zachęca do zakupu, bo „przecież mogę zwrócić produkt zupełnie za darmo, jeśli nie będzie pasował”. To prawda. Jeśli prowadzisz mniejszy sklep i nie stać Cię na wprowadzenie takiej promocji na stałe, zagraj nią w inny sposób. Przy okazji Dnia Darmowej Dostawy lub np. rocznicy powstania sklepu. Wtedy będzie to wyjątkowa promocja!
- Obniżka procentowa
To najskuteczniejszy rodzaj promocji, dający Ci szerokie pole do popisu. Wizualnie – przyciąga uwagę najbardziej, ponieważ zwykle zniżka jest komunikowana w formie liczby: -20%, -50%, -80% (lub korzyści, np. 2 miesiące za darmo)! Kto przejdzie obojętnie, gdy zobaczy taki komunikat na stronie swojego ulubionego sklepu? Pamiętaj jednak, by tego rodzaju promocji nie przeprowadzać za często – wówczas Twoi klienci mogą się przyzwyczaić i nie dokonywać zakupu między zniżkami, w oczekiwaniu na zniżkę, która „na pewno niedługo znów się pojawi”. Większe zniżki warto wykorzystać w celu wyprzedania towaru, który „nie chce zejść”, np. ze starej kolekcji.
- Oferty ograniczone czasowo
Znasz tzw. regułę niedostępności? Tutaj działa właśnie ona! Jeśli oferujesz produkty taniej, nie daj swoim klientom zbyt dużo czasu na zastanawianie się. Im mniej go dostaną, tym większe szanse, że dokonają zakupu. To udowodnione naukowo! Najlepiej spisują się promocje 1-2 dniowe. Klienci podejmują wtedy decyzje głównie pod wpływem emocji. Zatem, jeśli Twój produkt jest dla nich w jakiś sposób atrakcyjny, masz duże szanse na znaczny wzrost sprzedaży.
- Przedsprzedaż nowego produktu
Nadal niewiele sklepów decyduje się na tę formę promocji. Najczęściej można trafić na tego rodzaju oferty w sklepach odzieżowych. Sklep zapowiada nadchodzącą nową kolekcję ubrań i na kilka tygodni przed jej premierą umożliwia dokonanie zakupu wybranego modelu lub kilku w przedsprzedaży. Jakie są plusy takiej promocji? Klient, który kupi produkt w przedsprzedaży, będzie go miał wcześniej niż inni! Dzięki czemu czuje się wyjątkowo. Dodatkowo, zwykle towarzyszy takiej ofercie niższa cena produktu. Znów najlepiej dać niewiele czasu na zastanowienie i wybrać do tej promocji produkt – prawdziwą perełkę. Zwiększenie obrotów w sklepie gwarantowane!