Jakie znaczenie ma projekt landing page’a dla powodzenia kampanii? Ogromne! Nie wystarczy przygotowanie ładnych kreacji reklamowych. Najważniejszą decyzję klient musi (chcieć) podjąć właśnie na landing page’u. Dlatego zależy nam, byś zapamiętał 5 najważniejszych elementów, które powinny się na nim znaleźć – tak, by landing był skuteczny i wspomagał sprzedaż czy przynosił leady.

 

  1. Nagłówek przykuwający uwagę

Łatwo powiedzieć, zdecydowanie trudniej zrobić. Jednak jest to możliwe! Idealny nagłówek powinien od razu przykuwać uwagę, a jednocześnie nieść w sobie ładunek najistotniejszych informacji o tym, czym jest promowany produkt lub marka. Świetnie byłoby, gdybyś dodatkowo zaszczepił nim w umyśle odbiorcy przesłanie o potencjalnym zysku – jeśli tylko wypełni on znajdujący się na landing page’u formularz. Wówczas sukces murowany!

 

  1. Podkreślone benefity produktowe

By przekonać potencjalnego klienta do wykonania akcji, do której go namawiasz,  konieczne będzie stworzenie listy zalet Twojego produktu. Opublikowanej na landingu najlepiej w klarownych podpunktach. Warto dodać symbole graficzne poszczególnych cech – odbiorca znacznie łatwiej przyswoi sobie takie komunikaty. Ważne jest, by wśród benefitów znalazły się cechy wyróżniające produkt na tle konkurencji. Twój klient musi mieć powód (najlepiej kilka), by kupić to coś właśnie od Ciebie.

 

  1. Jasne Call To Action

Użytkownik trafiający na landing page powinien otrzymać jasną i jednoznaczną wskazówkę, czego od niego oczekujemy. Czy chcemy, by wypełnił formularz zapisu na warsztaty online, czy zgłosił swój udział w konkursie fotograficznym – napisz o tym jak najprostszym językiem i podkreśl (najlepiej wizualnie) zdanie, które jest Twoim CTA. Niech to „Zapisz się na kurs” czy „Kup teraz” będzie jednym z głównych elementów strony rzucającym się w oczy od razu po wejściu na nią.

 

  1. Jak najkrótszy formularz

Pamiętaj o tym, że nikt nie lubi tracić czasu na wypełnianie stu pól formularza. Dlatego kieruj się regułą minimalizmu i w formularzu na landing page’u zbieraj tylko najbardziej potrzebne dane. Może wystarczy sam adres mailowy? Albo numer telefonu? Ludzie niechętnie zostawiają wrażliwe dane, więc ogranicz ich ilość do minimum, by zwiększyć szanse na wypełnienie formularza. Gdy będziesz mieć adres mailowy lub numer telefonu, zawsze możesz dopytać o dodatkowe informacje.

 

  1. Pozytywne opinie klientów

Być może sprzedajesz innowacyjny produkt albo jesteś początkującym przedsiębiorcą, który dopiero buduje zaufanie do swojej marki. W takim wypadku szczególnie przydadzą się na Twoim landing page’u tzw. „testimoniale”, czyli opinie klientów zadowolonych z Twojej obsługi. Najlepiej, by każda z nich była podpisana i opatrzona zdjęciem autora – to zwiększy zaufanie do Ciebie i Twojej marki.

 

Kiedy zdobędziesz już pierwsze leady, czyli dane kontaktowe od potencjalnych klientów, czas odezwać się do nich. Poczytaj tutaj o 5 zasadach skutecznej komunikacji z klientem.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij