Sprzedawca to zarówno Dyrektor Sprzedaży w dużej firmie, jak i samodzielny przedsiębiorca. Każdą próbę przekonania innych ludzi do własnego projektu czy produktu można nazwać sprzedażą. Jak sprzedawać skutecznie, czyli z zyskiem? Czytaj dalej.

 

  1. Poznaj klienta i jego branżę

Pierwszy krok to wiedza, z kim rozmawiać. Każdy klient jest inny, każda branża rządzi się swoimi prawami. Dlatego przed każdą rozmową i spotkaniem postaraj się zdobyć jak najwięcej informacji o przyszłym rozmówcy i jego branży. To ułatwi zrozumienie potrzeb klienta i będzie też tematem do small talków niezwiązanych bezpośrednio z projektem. Jeśli znasz branżę klienta, masz okazję zabłysnąć już na starcie. A sam wiesz, jak bardzo liczy się pierwsze wrażenie.

 

  1. Buduj relację z klientem od samego początku

Kiedy punkt pierwszy jest za Tobą, masz dobre podstawy, by zacząć budować relację. Coś już wiesz o swoim kliencie, czas więc potwierdzić zebrane informacje i poznać go lepiej. Pamiętaj, że spotkanie dobrze zacząć od uprzejmego pytania. Rodzaj pytania oczywiście zależy od etapu znajomości. Na początku pytaj raczej o biznes. Później, gdy już lepiej się znacie, możesz zadać pytanie o to, jak minął dzień czy weekend. Nie spoufalaj się. Spróbuj przede wszystkim wyczuć, jakiej relacji oczekuje klient.

 

  1. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Sprzedawcy powinni posiadać wiedzę na temat całego wachlarza produktów czy usług, które oferują. To wymaga wtłoczenia ogromu wiedzy do jednej głowy. Najlepiej robić to w praktyce, poznając od kuchni pracę przy realizacji projektów. Dzięki temu będziesz znał odpowiedzi nawet na bardziej szczegółowe pytania. Już na pierwszym spotkaniu staraj się doradzać, podrzucać pierwsze pomysły i proponować rozwiązania. To wzbudza zaufanie, które może przyczynić się do rozwinięcia długofalowej współpracy.

 

  1. Nie pal mostów

Nie da się prowadzić biznesu bez straty klientów. Raz na jakiś czas następuje rotacja, jeden klient przychodzi, inny odchodzi. Czasem ktoś rezygnuje ze współpracy w przeddzień podpisania umowy. Cokolwiek się wydarzy, nie pal mostów. Odejście przyjmij spokojnie. Każdemu klientowi podziękuj za poświęcony czas i pozostaw uchyloną furtkę. Nigdy nie wiadomo, czy nie spotkacie się jeszcze kiedyś na biznesowym szlaku. Dobrze mieć, do czego wracać.

 

  1. Nieustannie ucz się i śledź trendy

Dobry sprzedawca jest bystry i ciekawy świata. Ciągle poszukuje nowości. Chłonie wiedzę i śledzi aktualne trendy w swojej dziedzinie. Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać, bądź zawsze o krok przed swoim klientem. Wiedząc więcej niż on, masz szansę zaproponować mu innowacyjne rozwiązanie, o którym jeszcze nie słyszał. Jeśli odpowiednio uargumentujesz taką propozycję, sukces gwarantowany.

 

Jeśli jesteś sprzedawcą, to zapewne znasz już sposoby i narzędzia, które pozwalają na kontakt z klientem poprzez stronę internetową. Click2CallMe to wyjątkowy komunikator, który pozwala Twoim klientom dzwonić i czatować bezpośrednio z przeglądarki, bez użycia telefonu czy zamawiania połączeń zwrotnych. Dlatego to jedyny taki produkt na rynku. Dwa kliknięcia i gotowe.

Tylko teraz możesz korzystać z Click2CallMe za darmo jeszcze do końca tego roku. Zarejestruj się, podając hasło „Facebook2017” i skorzystaj z naszej promocji!

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij