Każdy biznes żyje z klientów, najlepiej zadowolonych i dobrze obsłużonych. Takich, którzy będą chcieli do nas wracać i kupować kolejne produkty bądź usługi. Jednym z podstawowych czynników, który wpływa na zadowolenie klienta, jest sposób, w jaki przebiega komunikacja klient – firma. Dlatego chcemy się podzielić kilkoma ważnymi zasadami, których przestrzeganie powinno uczynić kontakt z klientem lepszym i przyjemniejszym – dla obydwu stron.

 

  1. Bądź uprzejmy i upewnij się, że zrobiłeś wszystko

Zaczynamy od czegoś, co może wydawać się oczywiste, jednak jest to niezwykle istotna zasada. Niezależnie od tego, czy przed chwilą prowadziłeś trudną rozmowę ze współpracownikiem, czy odkryłeś rano, że ktoś porysował Twoje auto, powinieneś być miły i uprzejmy dla swoich klientów, niezależnie od sposobu, jakim się komunikujesz. Pozostań pozytywnie nastawiony także wtedy, gdy czujesz negatywne nastawienie ze strony klienta. A na koniec rozmowy czy spotkania dopytaj, czy możesz jeszcze coś dla niego zrobić. To nic nowego, tylko stara prawda ubrana w inne słowa – klient ma zawsze rację.

 

  1. Dostrajaj się do klienta, by dobrze Cię rozumiał

Każdy człowiek ma swój własny „język”, którym posługuje się na co dzień. Niektórzy zaczynają rozmowę od „cześć”, inni od „dzień dobry”. Od początku kontaktu z klientem staraj się wyłapywać te niuanse i dostrajać do niego. Ucz się mówić tak, jak mówi Twój klient – to możliwe zarówno na żywo, przez telefon czy komunikator, jak i w mailach. Dzięki Twoim wysiłkom klient na pewno lepiej Cię zrozumie, polubi i chętniej będzie do Ciebie wracał.

 

  1. Poznaj potrzeby, doradzaj i służ pomocą

Staraj się poznać klienta lub potencjalnego klienta jak najlepiej już podczas pierwszej rozmowy. Pytaj, czego dokładnie potrzebuje, doradzaj, podpowiadaj, bądź zainteresowany i życzliwy. Informacje zdobyte w ten sposób pozwolą Ci przygotować lepszą, bardziej dopasowaną ofertę i trafniej wycenić usługi. Gdy już kupi coś od Ciebie, zawsze służ wsparciem – technicznym czy doradczym.

 

  1. Bądź tam, gdzie jest Twój klient

Znów zasada związana z docieraniem do klienta. Tym razem chodzi o obecność Twojej marki i dostępność obsługi w miejscach, gdzie przebywa Twój klient. Powinieneś być pod ręką, gdy klient będzie potrzebował Twojej pomocy, usługi bądź produktu. To może być fanpage na Facebooku, platforma sklepowa lub komunikator na Twojej stronie internetowej – tak są ostatnio popularne widżety, jak Click2CallMe, pozwalające klientowi zadzwonić do Twojej firmy w dowolnym momencie, bezpośrednio ze strony internetowej. Pomyśl, gdzie najczęściej pojawiają się Twoi klienci, kiedy chcą zadać Ci jakieś pytanie – i bądź tam do ich dyspozycji.

 

  1. Podsumuj rozmowę

Zatroszcz się, aby odpowiednio zakończyć rozmowę z klientem, nie zostawiać niedopowiedzeń czy otwartych kwestii. Kończenie rozmowy w nieodpowiednim momencie to wielki błąd. Upewnij się, czy klient otrzymał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania i, w razie wątpliwości, postaraj się wyjaśnić jeszcze raz. Na koniec, jeśli wszystko jest dla niego jasne, podsumuj krótko Waszą rozmowę – tak, by miał poczucie, że został wysłuchany i zrozumiany. Jeśli jest szansa na współpracę, ustal termin kolejnego kontaktu… z Twojej strony!

To tylko kilka przykładów, ale wprowadzenie ich w życie na pewno zwiększy szanse na to, że Twój biznes będzie rósł, a klienci wrócą do Ciebie po więcej.

 

Nam również zależy, by wspierać Twój biznes, dlatego mamy dla Ciebie propozycję! Do KOŃCA ROKU możesz korzystać z komunikatora biznesowego Click2CallMe zupełnie ZA DARMO. Zarejestruj się, podając kod promocyjny „Facebook2017” i już od dziś pozwól swoim klientom na bezpłatną rozmowę z Tobą przez stronę internetową – bez konieczności używania telefonu. Mamy nadzieję, że Click2CallMe pozwoli Ci wypełniać powyższe zasady lepiej, niż dotąd.

Kontynując korzystanie z tej strony zgadzasz się na użycie ciasteczek. więcej informacji

Opcje ciasteczek (pliki cookie) na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na ciasteczka", aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z przeglądania strony. Kontynuując korzystanie ze strony bez zmiany ustawień ciasteczek lub klikając w "Akceptuj" wyrażasz zgodę na stosowanie ciasteczek. Jednocześnie pragniemy poinformować, że zbieramy anonimowe statystyki wyświetlania strony przy użyciu narzędzi Google Analytics.

Zamknij